شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

پروژه ی مسکن مهر فرهنگیان لپویی

از خیال تا واقعیت

     یکی از طرح های زیبای دکتر احمدی نژاد طرح مسکن مهر بود که با این شگرد اگر مدیران اجرایی درست و منطقی به آن می پرداختند مشکل مسکن مردم را تا 100 درصد حل و فصل می شد. نیاز ابتدایی یک فرد سرپناه است. سرپناه همان آشیانه، چاردیواری، بیت یا خانه ای است که هر موجودی نیاز مبرم به آن دارد. اکثر پرندگان قبل از تولید مثل برای خودشان لانه می سازند. تا لانه ای آماده نشود اقدام به تخم گذاری نمی کنند. انسان ها هم از ابتدا که در غارها زندگی می کردند و تا زمانی که یک جا نشین شدند و حریمی به عنوان خانه و خانواده برای خودشان درست کردند، اولین نیاز آن ها خانه است. یک فرد شاید یکی شغلی نداشته باشد، اما می تواند با نان خشک هم که شده یک سرپناهی به عنوان خانه داشته باشد. خانه برای یک انسان امنیت محسوب می شود. بعد از انقلاب در هرج و مرج اقتصادی که به وجود آمد برخی صاحب ثروت های بادآورده شدند و برخی از گرسنگی و بی خانمانی رنج می برند. برخی برج های آن چنانی دارند و برخی افراد هم از داشتن یک خانه ی کوچک و محقر هم بی نصیبند. من اگر جای مسوولین نظام باشم و اگر دستم به جایی برسد، تمامی اموال سرمایه دارانی که شبهه در اموال آن ها موج می زند و به خصوص مدیرانی که تفاوت آشکاری در قبل و بعد از مدیریت آن ها در اقتصاد شخصی خودشان ایجاد شده است به سرعت رسیدگی خواهم کرد. از اموال آن ها گرفته و به فقرا تقسیم خواهم کرد.

     مدیران نابلد و نابخرد شیراز در انتخاب زمین برای پروژه ی مسکن مهر اشتباه کردند. آن ها فکر می کردند که اگر مسکن مهر را به خارج از شیراز ببرند تا حدودی مشکلات، ترافیک، جمعیت و و و آن ها حل و حتا مسکن هم ارزان تر به دست متقاضی خواهد افتاد. در صورتی که این چنین نشد. در پروژه ی مسکن مهر لپویی که قرار بود 2 ساله تحویل بدهند، هنوز برای فاضلاب آن ها مشکل دارند. اگر این اتفاق در شیراز می افتاد، در خیلی از هزینه ها از جمله: فاضلاب، برق، ، گاز و آب دچار مشکل نمی شدیم و کارها به سرعت پیشرفت داشت. در ثانی ما برای شیراز درخواست مسکن مهر داده ایم، نباید به درخواست ما در لپویی که زیرمجموعه ی زرقان است رسیدگی کنند. چند سال است که مسوولان تعاونی مسکن مهر می گفتند: این دهه ی فجر، آن بیست و دو بهمن، امسال، اوایل سال دیگر و و و مسکن را به شما تحویل خواهیم داد. ولی هنوز هیچ خبری نیست. تازه دفتر تعاونی را از طبقه ی چندم به همکف آوردند تا زانوهای افراد درد نگیرد. من به این امر اعتقاد دارم تا بچه گریه نکند مادرش به او شیر نمی دهد. متقاضیان مسکن مهر فرهنگیان باید در یک فرصت مناسب برای اعتراض در ساختمان فرمانداری تجمع کنند تا مدیران بالای استان فارس به داد ما برسند. برخی از اعضای مسکن مهر که بی توجه هستند، از جمله کسانی هستند که هیچ مشکلی برای مسکن ندارند و همین طوری برای مسکن مهر ثبت نام کردند تا در آینده یک فرجی بشود.

مسلم بن عقیل را می توان با ظریف مقایسه کرد!

     این روزها ناخوداگاه آدم به یاد حج و حاجی و عرفه و مسلم ین عقیل (ع) و حج ناتمام سیدالشهدا (ع) می افتد. زیباترین لحظه ها و خلق زیبایی های تابلوی کربلا از همین روزها شکل می گیرد. مسلم بن عقیل یکی از این پیش قراولانی است که دست هنرمند روزگار به طراوت زیبایی خودش روی تابلو می نگارد. او سفیری است که پیام رهبرش را به کوفیان در شک و تردید می رساند. همان کوفیانی که با تمام یقین نامه ها فرستاده و از ارباب معرفت روزگارشان دعوت کرده بودند تا به کوفه بیاید و سمبل و سایبانی برای آنان باشد تا هر که عطش زیبا زندگی کردن را دوست دارد  در کنارش زندگی کند. اما بگذریم که همه می دانیم و می دانند که چه شد! 

     نمی دانم ظریف هم می تواند جا پای مسلم بگذارد! البته کوفیان همه مسلمان بودند و ابن زیاد در کنارشان بود که ترفند و حیله های عمروعاص را خوب بلد بود. مردم کوفه کیسه های زر دیدند و آوازی که لشکر شام در راه است. اما آمریکا مسیحیانی هستند که چشم موسی را دور دیده و گاو سامری را ! نه نه زبانم ...  این طور نیست. ظریف می تواند که پیام رهبرش را به کرسی بنشاند. گیرم که این چند روز هم بگذرد، محرم می آید. سیه جامگانی که دل در گرو یار دارند. آنجا ما به یاد کربلا اشک می ریزیم و سینه هایمان را مالامال از عشق اباعبدالله (ع) می کنیم.

     مسلم پسر عقیل و عمویش على ( ع) و مادرش علیه و نوه ابوطالب است. او پسر عموى امام حسین (ع ) و نماینده او به کوفه براى بررسى اوضاع و بیعت گرفتن از مردم بود.

     حضرت مسلم بن عقیل (ع)در زمان خلافت عمویش حضرت علی (ع) از جانب وی متصدی منصب‌های نظامی در لشکر اسلام بود. در دوران حضرت امام حسن  (ع) در خدمت او بود. سپس در زمان حضرن امام حسین (ع) وی به عنوان نماینده و برای بررسی اوضاع و گرفتن بیعت از مردم کوفه، عازم این شهر شد و توانست از ۱۸ هزار نفر بیعت بگیرد. در میان این افراد می‌توان به شخصیت‌هایی همچون «شبث ‏بن ربعی‏» و «سلیمان‏ بن صرد» و «مسیب ‏بن نجبه‏» نام برد. با عوض شدن والی کوفه نعمان بن بشیر و سر کار آمدن ابن‏ زیاد شرایط برای فعالیت مسلم سخت گردید و والی در صدد سرکوب فعالیت‌های وی برآمد.   

عکس های ماندگار کار و تلاش آباء و اجدادیمان

   

 

      عکس بالا مربوط به اجداد مادری ام در میگون تهران است. زنان و مردان مشغول کار و تلاش روزانه کنار رودخانه ی میگون هستند.  
      عکس های پایین هم مربوط به اجداد پدری ام در سعدی شیراز است که مردان و زنان مشغول کار روزانه کنار قنات سعدی هستند. عکس ها هر دو مربوط به سال های 1338 است. جالب نیست!؟

 

 

    

کاش من هم بین اینان غوطه می خوردم

 کاش من هم بین اینان غوطه می خوردم

 

و با چشمانی باز به دنبال تو می گشتم 

که آیا می شود قبل از خروج تو از این معبد  

دم عیسی مسیحت را لحظه ای بویم