شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی

دیشب جناب آقای هاجری بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در جمع اصحاب مسجد جامع شهرک سعدی به مطالبی اشاره کرده بودند که اهم موضوعات آن عبارت بودند از:

 - تشریح اقتصاد مقاومتی: که با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و اینکه باید به خودمان تکیه کنیم و روزی برسد که دولت بودجه ی کشور را به دور از فروش نفت به مجلس تقدیم نماید. امروزه حدود 70 درصد بودجه ی کشور بر پایه ی نفت دور می زند که این برای کشوری مثل ایران که در تحریم به سر می برد مضر می باشد و باید از برزیل یاد گرفت که روزی اقتصاد آن بر پایه ی فروش قهوه بود و امروزه با فروش بازیکنان فوتبالش تقریباً از فروش قهوه جلو زده است. با توجه به منابع انسانی و طبیعی که در کشور وجود دارد یک مدیریت صحیح و عزم ملی می خواهد تا در بحث اقتصاد بتوانیم به جایگاه غیر نفتی برسیم.

 - دخالت بیجای اروپا و آمریکا در مسایل داخلی ایران: دشمنان ایران از جمله اروپا و آمریکا به جای این که در مسایل داخلی خودشان که مشکلات عدیده ای دارند به فکر چاره بیافتند به دخالت در مسایل داخلی دیگر کشور ها می پردازند. آنها با حضور در افغانستان مشکلاتی را برای مردم افغانستان بوجود آوردند که در این دوره از انتخابات افغانستان اگر آنها دخالت نکنند مردم افغانستان به نماینده ی منتخب خودشان رای خواهند داد. در اوکراین هم دخالت کردند و در سرزمینی که 70 در صد آنها زبان روسی دارند و تمایل دارند که به روسیه بپیوندند دخالت می کنند که این بار با تو دهنی روسها مواجه شدند و هیچ کاری نمی توانند بکنند. در عراق، سوریه و دیگر کشورها هم با حمایت عربستان سعودی جیش هایی درست کردند که امنیت مردم منطقه را در خطر قرار داده اند. از طریق همین جیش های تروریست هم می خواهند وارد ایران بشوند که تعدادی از مرزداران ایرانی را به اسارت گرفته اند. ارتش و سپاه ما آمادگی دارد تا با آنها برخورد جدی بنمایند و از مرزهایمان حفاظت نمایند.

- ما نباید در اشاعه ی فرهنگ شیعی تندروی هایی داشته باشیم. صحت کلام، درستی انتقال پیام شیعی و دیگر عوامل باعث می شود تا بتوانیم از فرهنگ شیعی حفاظت و حراست نماییم. در این زمینه ما تابع دستورات ولی فقیه زمانمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت توفیقاته هستیم و نباید از ایشان جلو بزنیم و نه عقب بیافتیم. اگر چه مراجع عالیقدرمان هم در نظارت بر کشور ید بیضایی دارند، اما تمامی نقطه ی اتکال ما باید به رهبری باشد و لا غیر.