شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

انتصاب آقای محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما

انتصاب آقای محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی مهندس عزت‌الله ضرغامی، آقای محمّد سرافراز را برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حکم با اشاره به مسئولیت تاریخی رسانه‌ی ملی در حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی تأکید کردند: سازمان صداوسیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، وظیفه‌ی گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده داشته و به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه‌ی پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست‌های کلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز کشور را بر دوش دارد.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمّد سرافراز دام توفیقه
با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت جناب آقای مهندس سیّد عزت‌الله ضرغامی که با تلاش و کوششی خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جنابعالی را با توجه به صلاحیتهایی که بحمدالله از آن برخوردارید و با آگاهی از تجربه‌ طولانی مدیریتی‌تان در رسانه ملّی و آشنایی‌های گسترده‌تان با این مجموعه‌ی بزرگ و مهمّ برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت ها و برنامه‌های حرفه‌ئی پیشرفته و عمیق رسانه‌ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است. «عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده‌ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه‌های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه‌ی انقلاب اسلامی است. سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست‌های کلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهائی که ان‌شاء الله خواهد توانست رسانه ملّی را در اجرای این مسئولیت بزرگ یاری رساند، به پیوست ابلاغ می‌شود.
در پایان لازم می‌دانم از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکاران ایشان که توانستند رسانه‌ی ملّی را در دوره‌ی مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفاء کند، صمیمانه تشکر کنم.
از درگاه خداوند منان توفیق جناب عالی را که مفتخر به انتساب به خانواده‌ی شهیدان معزّز انقلاب اسلامی می‌باشید در انجام این مأموریت خطیر و حساس با تکیه بر عنایات الهی خواستارم و برای شما و همکاران محترمتان دعا می‌کنم.

سیّد علی خامنه ای
۱۵ آبان ۱۳۹۳

دهه ی اول محرم چه زود گذشت

     دهه ی اول محرم چه زود گذشت. دوباره تجدید غم شهیدان کربلا، تکرار مکررات پیروزی خون بر شمشیر را زمزمه کردم. از یک سو در لابلای شمشیرهای بن سعد و شمر و سپاه تا دندان مسلحش و در سویی دیگر خورشید با تمام ماه و ستارگانش وول می خوردم و گاه به این اشاره می کردم که نسخه از آن توست و گاه به آن خیره می شدم که خوابت نبرد. حاجی صمد نقش شمر را بازی می کرد و قدرتی هم لباس بن سعد که در ساک زنده یاد شجاعی بود به تن کرد و معرکه می گرفت. حاج اصغر علی ویسی هم شبیه انبیاء خوان شده بود. بچه ها تقسیم شده بودند. برخی سیاهیان لشکر بن سعد را بازی می کردند و آنانی که چهره ی درخشان تر و صدای عارفانه ای داشتند نقش اولیاء را به عهده گرفته بودند. ماندم که در این مجالس تعزیه که هر شب بعد از فراغ نماز در خیمه ی چهارده معصوم (ع) برگزار شده بود به چه بیاندیشم. گاهی مجالی برای گریه داشتم و گاه از کار بچه ها و گاهی از خودم عصبانی می شدم. دهه ی اول محرم با تمام عزاداری اش به اتمام رسید باشد که این داغ هزار ساله بر سینه مان راه معرفت را باز کند و چشم بصیرمان خوب به یاد آورد که کوفیان و مکر و حیله و فتنه چه می کنند. امروز می توانیم راه حسین (ع) را ادامه بدهیم. شرط اول خواستن است. دهه ی اول محرم گذشت و ماه محرم هنوز بجاست. ماه محرم که بگذرد صفر بر قرار است و هر دو هم اگر از دیدگان ما بگذرند راه حسین (ع) همچنان باقی و پایدار است.