شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

گزارش جلسه ی فاطمیه با روسای هیئات مذهبی شهرک سعدی

با نزدیک شدن به ایام شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) که از تاریخ 13/12/93 تا 3/1/94 خواهد بود از طرف ستاد فاطمیون شهرک سعدی برای ایجاد هماهنگی و همدلی در اجرای بهتر ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از روسا ی هیئات و پیر غلامان اهلبیت (ع) شهرک سعدی دعوت به عمل آمد. این جلسه در تاریخ جمعه 1/12/93 بعد از نماز مغرب و عشا و دعای کمیل در مسجد ابن الزهرا (س) برگزار شد. هیئات امنا و مسوولین هیئات ابن الزهرا (س) با میزبانی بسیار گرم و صمیمی از روسای هیئات استقبال کردند. در این جلسه بعد از تلاوت کلام الله مجید ابتدا حاج جواد کوهی از طرف هیئات امنای مسجد به حضار خیرمقدم و خوش آمد گویی کرد و سپس حاج بهنام شجاعی از طرف ستاد فاطمیون اهداف جلسه را بیان کرد. ایشان با تشکر و قدردانی از برنامه های اجرا شده در سال های گذشته موارد زیر را به عنوان پیشنهاد ارائه نمودن تا در این جلسه با پیشنهادات و انتقاداتی که از جانب حضار مجلس به بحث و گفتگو پرداخته خواهد شد بهترین راهکارهای مناسب را در نظر بگیرند.

- محور جلسه هماهنگی و وحدت باشد.

- دهه ی اول فاطمیه هرشب تعدادی از نمایندگان در مجالس بعد از مغرب و عشای مساجد و حسینیه ها حضور پیدا کنند و ضمن شرکت در مراسم مساجد گزارش کوتاهی از برنامه های مصوب ستاد فاطمیه را برای حضار قرائت کنند.

- مکان همایش بزرگ فاطمیه مشخش شود.

- مسابقه ی کتبی کتاب خوانی با محور خطبه ی فدکیه همراه با جوایز تهیه، تنظیم و پخش شود.

- از دفتر فقیه ارجمند آیت الله وحید خراسانی کتاب های کوچک تهیه و توزیع شود.

- تشییع شبه تابوت حضرت زهرا که در روز سه شنبه 3/1/94 مقارن با ایام تعطیلات نوروزی است سیاستی اتخاذ شود تا مسیر راهپیمایان و دستجات عزاداری به گونه ای انتخاب شود تا تداخل در رفت و آمد مسافران نوروزی نشود.

- مبدا و مقصد عزاداری هم مشخص شود.

در این جلسه که با استقبال مسوولان هیئات مذهبی شهرک سعدی روبرو شد از آقایان: مرحوم مغفور شادروان حاج میرزا احمد علی ویسی به عنوان کسی که اولین بنای فاطمیه را در شهرک سعدی تاسیس کرد و همچنین از حاج کمال خردمندان که هرساله از بیت شریف پدر بزرگوارشان که به بیت الزهرا معروف است مراسم دو دهه را برگزار می کند قدردانی و سپاسگزاری شد. در این مراسم از حاج حجت کنعانی که هرساله با هیئت زیرمجموعه اقدام به برپایی نمایشگاه فاطمیه می کند تشکر و قدردانی شد. در این جلسه پس از بحث و بررسی موارد ذیل به تصویب رسید.

- این برنامه از اولین و بهترین برنامه های ایام دهه ی فاطمیه است که هر ساله در دهه ی اول و دوم فاطمیه در شهرک سعدی برگزار می شود و از افتخارات شیراز و استان فارس خواهد بود.

- اگر قرار است مبدا حرکت از منزل حاج کمال خردمندان باشد باید مسیر حرکت را از خیابان بیست متری کوچهی بهداری و از آنجا وارد بلوار نیستان شد و به سمت حسینیه ی حضرت امام زین العابدین (ع) حرکت کرد.

- در رابطه با سخنران همایش از شخصیتی استفاده شود که پیرامون صحبت هایش فاطمه زهرا (س) و ابعاد شخصیتی ایشان باشد و ضمن تمرکز در این مقوله صحبت های ایشان جذاب و ناشنیده باشد.

- یک روز قبل از حرکت برای تشییع سیاستی اتخاذ شود تا مسیر حرکت از موانع، سد معبر و پارک اتوموبیل های سنگین و سبک جلوگیری شود.

- غیر از ایام فاطمیه برنامه های مستر سالیانه هم در دستور کار قرار بگیرد.

- از جوانان و نوجوانان هم در بهره گیری از نظراتشان در جلسات دعوت بشود.

- از پیرغلامان اهلبیت (ع) شهرک سعدی و به خصوص مرحوم حاج میرزا احمد علی ویسی و فرزندان و همچنین از خانواده سادات بزرگوار خردمندان تقدیر و تشکر بشود.

- غیر از روز تشییع برنامه های متنوع دیگری هم در نظر گرفته بشود.

- روی خطبه ی حضرت زهرا (س) بیشتر کار فرهنگی بشود.

ستاد فاطمیون شهرک سعدی