شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

روز پدر گرامی باد

روز پدر هم با تمامی پدری اش آمد و مثل روز مادر گذشت.برخی هدایایی از فرزندان، نوه ها، نتیجه ها و نبیره ها گرفتند و برخی هم با یک تبریک و روبوسی و برخی هم از راه دور دستی برآتش تلفن گذاشتند و حال و احوالی پرسیدند.پدران از لحاظ سنی چند دسته اند.مردانی که به تازگی پدر شده اند، مردانی که چند پدری را تجربه کرده اند، مردانی که غیر از پدری، پدربزرگی را هم چشیده اند و پدرانی که نتیجه و نبیره هم گیرشان آمد.این روزها مردانی که تازه پدر شده اند تمامی حواسشان به آینده نزدیک فرزندشان هست که چگونه بتوانند کودکان خودشان را بزرگ کنند.پدرانی که تجربه دارند نوک دیدشان را گسترش داده و به آن فکر می کنند که فرزندانشان بعد از فارغ التحصیل چه باید بکنند.پیران سالخورده هم در فکر دارو و دوا از این مطب به آن مطب در حرکتند و گاهی روز شمار تقویمشان را مرور می کنند.دیروز چه بود و امروز چه شد. خلاصه با تمام این پدران لذت زندگی را احساس می کنیم.

تقدیر از مادر شهیدان روزی طلب و همسر شهید محمدجواد روزی طلب

همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن
شورای شهر شیراز از مادر شهیدان روزی طلب و همسر شهید محمدجواد روزی طلب تقدیر کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز از مادر شهیدان روزی طلب همچنین همسر شهید محمدجواد روزی طلب تجلیل به عمل آمد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: بازماندگان شهدا، سندهای زنده و گویای انقلاب هستند که امروز باید از دردهایشان درس های بزرگ زندگی را بیاموزیم. غلام مهدی حقدل تجلیل از خانواده های شهدا به ویژه مادران آنها را وظیفه ای خطیر بر دوش مردم و مسؤولین دانست و گفت: قدردانی از صبر خانواده ها و بازماندگان شهدا، حفظ ارزش، آرمان و باورهایی که آنها به خاطرش از جان خود گذشتند و ادامه دادن راه آنها دینی است بر گردن ما که امیدوارم با یاری امام زمان و دعای خیر مادران شهدا بتوانیم آن را به نحو احسن ادا کنیم.
در این مراسم مادر شهیدان روزی‌طلب نیز، دل بریدن از دنیا را بزرگ ترین هنر شهدا دانست و گفت: اگرچه جسارت و ایستادگی در برابر دشمن کار بزرگ شهدا بود اما بزرگ تر از آن، دل بریدن از دنیا و لذت های آن و اخلاص واقعی در عمل آنها بود که برای خدا کار کردند و شهید شدند. اقدس کشاورز ارشد، در جمع اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همواره همه را دعا می‌کنم، خصوصا نسل جوان را که توفیق داشته باشند تا انقلاب را یاری کنند و پرچم این نظام مقدس را  که امانتی گران بهاست به دست صاحب اصلی آن برسانند.
همسر محمدجواد روزیطلب نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به واسطه جان فشانی های شهدا بر قله عزت و اقدار ایستاده است. جمیله حسینی افزود: شهدا عاطفی‌ترین،‌ پرشورترین و بهترین انسان‌ها بودند، افرادی خداترس،‌ خدادوست و با تقوا که والدین،‌ خانواده،‌ فرزندان و همسران خود را دوست داشتند،‌ اما ارزش بالاتر و والاتر برای آنها، معامله‌ای بود که با خدا کردند. وی با تاکید بر اینکه امروز هم مقاومت و ایستادگی تنها راه فلاح و رستگاری است، گفت: فرهنگ اسلامی تنها از راه ایستادگی و مقاومت قابل اکتساب است، شهدا هم با مقاومت و ایستادگی موفق به دل‌کندن از دنیا و دست‌یافتن به مقام اختصاصی شهادت شدند؛ از این رو باید همواره آنها را الگوی کار و زندگی خود قرار دهیم تا به رستگاری معنوی برسیم.