شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

یکی از زیباترین متن سخنرانی سیاسی در ماه گذشته

مراسم بزرگداشت روز دانشجورضا نجابت مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن کامل سخنان رضا نجابت بدین شرح است:

جناب آقای روحانی!

نیک مستحضرید پس از ۸۰۰ روز، تنها چهار دقیقه فرصت یافته‌ایم، تا با شما به عنوان رئیس قوه مجریه صحبت کنیم. لکن از آنجایی که در همه این دو سال، تریبون‌های یکطرفه‌ طرفداران شما برای تشکر و تمجید سیاست‌های شما به راه بوده است و خواهد بود، بنده به نمایندگی از اتحادیه متبوع انتقاداتی فارغ از فضای تعارف عرض می‌نمایم. همچنین از همین تریبون از تمامی زحمات شما و کابینه تشکر می‌کنم.

ناظران سیاسی معتقدند که هر کدام از وزارتخانه‌های کابینه شما سهمیه یک جریان، گروه یا شخص خاص بوده که البته پس از گذشت این دو سال و اختلافات درون کابینه، این گمانه تقویت هم شده است. در این میان، از شما خواهش می‌کنیم، دانشگاه را از گود بازی‌های سیاسی خارج کرده و بگذارید دانشجویان مسیر طبیعی خود را طی کنند. مسیر علم و اخلاق و پیشرفت. هر چند منافع عده‌ای کاسب به خطر بیفتد.

جناب آقای روحانی!

هشت برابر آن صد روزی که شما از آن یاد کرده بودید، می‌گذرد و آش همان آش است و کاسه همان کاسه! در اقتصاد با ابداع واژه‌هایی طنزگونه چون تورم صفر، عبور از رکود و رفتارهایی رابین‌هودی چون توزیع سبد کالا و تخصیص وام بیست و پنج میلیونی، آن هم نه به نفع معیشت مردم، بلکه برای خالی کردن انبارهای خودرو نشان دادید، برنامه‌ای برای اقتصاد نداشتید، چنانکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در جلسه پیش از انتخابات ۲۴ خرداد با شما، این بی‌برنامگی را یادآور شده بود.

در دولتِ مذاکرات، برای توجیه راهبرد غلط وابسته کردن همه امورات کشور به سیاست خارجه، آسمان – ریسمان بافته و گفتید کربلا درس مذاکره است، اشتباه گفتید! در روزهای توهین به نبی‌ مکرم اسلام، وزیر خارجه کشور هتاک را در آغوش گرفتید، اشتباه کردید. نباید همه چیز را به سیاست خارجه گره می‌زدید، در همه روزهای پیاده‌روی و دست دادن و امثالهم، ۳۳۳ روز سفیر جمهوری اسلامی پشت درهای سازمان ملل ماند، نفت به استناد نامه ۴ وزیرتان، با کاهش ۶۰ درصدی قیمت مواجه شد. سفره مردم کوچک‌تر شد.

در همه این روزهای مذاکرات، از حاکم جزیره بحرین تا وزیر گستاخ سعودی، از اردوغان تا رئیس‌جمهور کشور ۸۰۰ هزار نفری جیبوتی، یکی‌یکی به ملت ایران توهین کردند.

فاجعه فرودگاه جده و حوادث منا رخ داد. کمتر کسی اگر به واسطه تبلیغات دو ساله، به راهبرد مذاکرات خوشبین بود، بعد از فاجعه منا دریافت که متاسفانه رویکرد حضرتعالی در سیاست خارجی، هیچ بخشی از منافع ملی ما را تامین نکرد. با این حال هنوز از این سیاست اشتباه بازنگشتید، چنانچه چند روز بعد از حادثه تلخ منا، وزیر خارجه ما از تحکیم مودت با آل‌سعود سخن گفت.

جناب حجت‌الاسلام روحانی!

از آنجایی که دولت شما فاقد گفتمان سیاسی و اجتماعی است، به نظر می‌رسد برای جبران این خلا، آینده سیاسی خویش را به کسانی گره زده‌اید که سابقه خود را در بزنگاه‌ها نشان داده‌اند و هیچ‌گاه دلسوز شما نبوده و شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی رفسنجانی می‌دانند. اینان دیر یا زود چه در صورت وصول مطالباتشان و چه بالعکس آن، پروژه «عبور از روحانی» را کلید خواهند زد. ما نمی‌خواهیم عبور از روحانی مطرح شود. ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم مستقل که بر اساس آنچه شعار داده عمل کند. اگر مدعی مدیریت غیرعقلانی در دوره‌های قبل می‌شود، خود عقلانی عمل کند. اگر مدعی دروغ و آمارسازی در دوره‌های قبل است، خود آمارسازی نکند و راست بگوید.

وزیری را به مصدر امور نگذارد که در کرسنت یک طرف دعواست. وزیری را به کار نگمارد که به خاطر نخریدن خودروی بی‌کیفیت، ملت را خائن خطاب کند. ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که در مقابل نقد که به فرموده امام (ره) موهبت الهی است، خضوع کند و منتقدان را بزدل و ترسو و بی‌سواد و بی‌شناسنامه خطاب نکند و آنها را حواله به جهنم ندهد.

آقای روحانی شما به رفتارهایی از رئیس‌جمهور قبلی منتقد و معترض بوده‌اید و رای خود را بدان استوار کرده‌اید که امروز خود فاعل بسیاری از آنان هستید. شاید اگر اکنون در فضای سیاسی کشور چرخی بزنیم، حضرتعالی احمدی‌نژاد‌ترین فرد، در سپهر سیاسی کشور باشد.

بلغ العلی بکماله

 میلاد خاتم انبییین حضرت محمد مصطفی (ص) 

 و  

میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) مبارک باد. 

بلغ العلی بکماله 

کشف الدجی بجماله 

حسنت جمیع خصاله 

صلوا علیه و آله 

به سبب کمالش به بلندی رسید،
با روی نکوی خود تیرگی​ها را برطرف ساخت،
همه​ی روشهایش نکوست،
بر او و خویشانش درود باد.
 


His perfection procured exaltation
His beauty dispelled the darkness
All his attributes were good ones
Pray for him, and for his family

کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از فارس

اسامی داوطلبان به شرح زیر است:

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت احمدی و محمدی (ع)، آیت الله علی شیخ موحد، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، آیت الله احمد بهشتی، آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز، سید علی محمد دستغیب و حجج الاسلام سید یونس موسوی سرچشمه، سید هدایت الله فقیه، سید عزیز الله هاشمی زاده، سید رسول حسینی، سید حسن موسوی، سید جواد راثی ورعی، سید رضا حسینی، خیرالله رمضانی، ولی محمد بنایی خیرآبادی، محمدمهدی زینلی، محمدرضا اکرمی، محمدحسین ابراهیمی، مجدالدین تجرد، کمال کشاورزی، علی اکبر کلانتری، علی اکبر زمردین، علی طهماسبی، علی ترابیان، عبدالمجید قائدی، عبدالرضا جمال زاده، علی عدالت و طاهره بلند اقبال. 
تعداد نمایندگان فارس در مجلس خبرگان 5 نفر است.

آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز/ ثبت نام از داوطلبان تا ساعت 24 تمدید شد/ 42 نفر نام نویسی کردند

  

تا پایان ششمین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز، 205 نفر ثبت نام کردند.
از صبح امروز تاکنون 42 نفر برای نمایندگی از حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام کردند که از این تعداد 12 نفر زن هستند.
به گفته رئیس ستاد انتخابات تا ساعت ۲۴ از داوطلبان این انتخابات ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.
تا پایان ششمین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز، 205 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 33 نفر آن زن و 172 نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد، 152 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 32 نفر دارای مدرک دکتری، 11 نفر دارای مدرک حوزوی و 10 نفر مدرک لیسانس جانباز دارند.
چهره هایی که تاکنون ثبت نام کردند.
از چهره های شاخصی که تاکنون برای انتخابات مجلس شورای از حوزه شیراز داوطلب شده اند می توان به ابراهیم عزیزی فرماندار اسبق شیراز، سید حسین ذوالانوار نماینده فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، پارسایی عضو سابق شورای چهارم شهر شیراز، دهقان فارسی ریس جهاد کشاورزی شیراز، حجت الاسلام ربانی، جعفر قادری، علی یعقوبی، احمدرضا دستغیب(فخرالدین)، فریدون عباسی، مصطفی زارعی، مصطفی امیری، نادر مردانی و پسران آیت الله موحد(محمدعلی و مهدی) اشاره کرد.

هیئت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی 4 نفر است.