شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

هنوز آتش بلندی های پاسارگاد خاموش نشد که پارک ملی بمو هم ...

هنوز بلندی های اطراف پاسارگاد در آتش بی توجهی نادانان به حفاظت از محیط زیست می سوزد که برخی از مسولان خبر دادند: به دلیل حضور گردشگران و روشن کردن آتش، شاهد آتش سوزی در منطقه  ی بمو هم هستیم. گونه های موجود در این منطقه علفی بوده و بافت موجود به صورت صخره است و هم اکنون نیروها برای کنترل و مهار آتش از ساعاتی قبل به منطقه اعزام شده اند. پارک ملی بمو از پارک های ملی ایران در استان فارس است و در شمال شهر شیراز قرار دارد. این پارک حدود 40 سال است مورد حفاظت قرار گرفته است. طی چند سال گذشته همواره شاهد آتش سوزی های متعدد در این منطقه حفاظت شده بوده ایم. این که چرا گردشگران نسبت به حفاظت از محیط زیست کوتاهی می کنند و مسوولان محیط زیست هم نسبت به این قضیه بی توجه هستند و راه کارهای مناسبی برای بوجود نیامدن این گونه اعمال ارائه نمی دهند خود جای بسی تامل است.    

حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری ها، خبر از شروع آتش‌سوزی در پارک ملی بمو داد و گفت: علت آتش‌سوزی به حضور گردشگران در روستاهای اطراف مربوط می‌شود اما هنوز نمی‌دانیم آتش‌سوزی عمدی است یا سهوی.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بالگرد آب پاش برای اطفای حریق به پارک ملی بمو اعزام نشده است، گفت: فعلاً نیازی به بالگرد آب پاش نیست در صورت نیاز هماهنگی‌ها با ستاد بحران استان انجام خواهد شد.

پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. این پارک ملی از لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات‌وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در مقام سوم اهمیت است هر چند چندان شناخته شده نیست.

در زیستگاه طبیعی بمو، علاوه بر پلنگ، پستاندارانی از جمله، آهو، قوچ و میش، بز و پازن و پرندگانی همچون عقاب طلایی زندگی می‌کنند و کفتار، گربه جنگلی، گربه وحشی و جغد کوچک و شاه بوف از دیگر حیوانات این منطقه هستند شمار پلنگ‌های این منطقه در سال 92 شش قلاده برآورد شده‌ است.
این پارک ملی دارای 112 گونه جانوری 69 گونه پرنده و 21 گونه پستاندار، 19 گونه خزنده و 3 گونه دو زیست و همچنین گونه‌های مختلف گیاهی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد