شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

نماز جمعه لپویی

امروز موفق شدیم به اتفاق خانواده در سالروز جشن انقلاب و روز 22 بهمن همگام و هم شعار با مردم لپویی باشیم. شهر لپویی در قسمت جنوبی زرقان قرار دارد. مسکن مهر شیراز هم در همین منطقه بنا شده است. مردم انقلابی لپویی پس از راهپیمایی به مزار شهدا رفتند تا جشنشان را با پیمان بستن با شهدا به اتمام برسانند. مردم لپویی بسیار مهربان، خون گرم و صمیمی هستند. بیشتر فامیلی آن ها جعفری است. شهری کوچک، اما با مدیریت مسولانش با ساخت خیابان، جاده، معماری های نو، شهری به نسبت زیبا می باشد.
پس از راهپیمایی به محل مصلای نماز جمعه رفتیم. قبل از ایراد خطبه ها کلیپ های کوتاهی از وحدت و یکپارچگی مردم ایران و دشمنی آمریکا و اسراییل نمایش داده شد. قرائت سوره ی مبارک جمعه و در ادامه اذان شروعی بود برای ایراد خطبه ها. حضرت حجه الاسلام والمسلمین محمود دهقان امام جمعه ی لپویی در قسمت اول خطبه ها در رابطه با تربیت خانوادگی صحبت کرد. ایشان با توجه به آیات و روایات راهکارهایی را برای تربیت خانواده به خصوص جوان ارائه نمودند. اعتقاد داشتند که اگر راهکاری برای تربیت فرزندان موفقیت آمیز نبود، باید از راهکارهای دیگر استفاده کرد. ایشان تنبیه را برای تربیت فرزندان مثمر ثمر ندانستند و فرمودند: بهترین روش برای تربیت تشویق است که باید سرلوحه ی رفتار خانوادگی قرار بگیرد. در هین زمینه موردی از برخورد حضرت امام علی (ع) اشاره کردند:  وقتی یک جوانی که تخلفی کرده بود،  برای اجرای احکام به امام (ع) معرفی کردند، ایشان فرمودند که آیا سوره ای از قرآن بلد هستی؟ آن جوان گفت که سوره ی بقره را از حفظ دارد. همین مورد باعث شد تا حضرت از حد الهی نسبت به آن جوان بگذرد. امام جمعه ی محترم در ادامه فرمودند: در دادگاه ها تشویق هایی برای برخی از متهمان وجود دارد که بسیار زیبا و تربیتی است. از جمله: برای تنبیه برخی از افراد متهم از او می خواهند تا اگر چند روز در نماز جماعت شرکت کند از جرم او می گذرند و یا تخفیفی در مجازات متهم داده می شود.

امام جمعه ی محترم در بخش دوم خطبه ها با اشاره به حرکت بسیج لپویی در گلزار شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا را گرامی داشتند. بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری را در رابطه با جواب رییس جمهور تازه به دوران رسیده ی آمریکا قرائت کردند. همچنین از مردم لپویی به خاطر شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و تشکر نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد