شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

چه کسی باید رییس جمهور ایرانی و اسلامی باشد؟

به نظر من آنهایی که از صافی شورای نگهبان گذشته اند نمی توانند رییس جمهور خوبی برای ایران اسلامی عزیز باشند. این ها آدم هایی از جنس دیروزی نیستند. دغدغه های فقر و تهیدستی را نمی دانند. این ها آنقدر چلو مرغ و چلو جوجه و چلو کباب خوردند که به قول آن امام حامی مستضعفان شکمشان باور ندارد که مستضعفی هم در ایران وجود دارد. اصلاً این ها اگر کاری می توانستند انجام بدهند در این چهار سال که هیچ، در این سی و اندی سال انجام می دادند.به نظر من دو نوع رد صلاحیت داشته باشیم، یک مورد برای شورای نگهبان و مورد دیگر برای مردم باشد،  یکی از صافی های رد صلاحیت، باید این مورد باشد که از کجا آوری؟ را در دستور کار قرار بدهیم. مگر این جمله ی مولی الموحدین (ع) نیست که اگر ظلمی واقع شود، مظلومی متولد می شود! رییس جمهور ایران بایداینگونه باش:
- مثل مردم عادی باشد.
- با مردم باشد.
- مثل ضعیف ترین مردم ایران راه برود.
- مثل ضعیف ترین مردم ایران غذا بخورد.
-دارایی اش هم اندازه ضعیف ترین مردم ایران باشد.
- سرمایه اش مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از ناکجا آباد آورده است باز پس گرفته شود، و اگر از بیت المال دزدیده است باید در مرحله ی اول دستانش بریده شود.
-کسی باشد که نگاه کردن به خودش و خانواده اش آدم را به یاد انسانیت، اسلام و برادری و برابری بیاندازد.
- آیا در این چند سالی که در پست های مختلف این ور و آن ور می کرد پارتی بازی، رشوه، وام های کلان برای خودش و وابستگانش مرتکب نشد.
- آیا تابع رهبری و قانون است یا نه! اگر رهبری گفتند که مثلاً برجام نه! آیا باز اصرار دارند؟
اینهایی که من دیدم از این جنس نیستند کاش تعداد آن ها بیشتر بودند و یا از سلایق مختلف می گذاشتند تا انتخاب برای مردم قدری راحت تر بود.