شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

برگزاری جشنواره بستنی شهرک سعدی شیراز

دیروز عصر اولین جشنواره بستنی سعدی شیراز در مکان رختشویخانه سعدی برگزار شد. هدف از  این جشنواره که به همت ستاد برگزاری جشنواره های شهرک سعدی برگزار شد، معرفی بستنی ناب شهرک سعدی بود. یکی از تولیدات مردم این دیار که از دیرباز با ذائقه شیرازی ها و گردشگران داخلی و خارجی آشنا بوده و هست. در واقع بستنی سعدی و فالوده شیرازی در ایران اسلامی منحصر به فرد می باشد.
     - اولین فردی که در شهرک سعدی اقدام به تولید و فروش فالوده کرد، آقای فرهاد کشکولی بود. مغازه ایشان در شرق آرامگاه سعدی بود که امروزه جزء محوطه آرامگاه شده است. از این مجموعه آقایان: رضاقلی فهندژ و سید عوض نوری راه ایشان را ادامه داده بودند.
     - بعد از آن حاج غلام احمدی مبادرت به ایجاد مغازه بستنی می نماید که در ادامه: آقایان: علی اصغر نقیب زاده و پسرانِ زنده یاد احمدی تا به امروز این مغازه ها را اداره می کنند.
     - سومین و پر تحرک ترین مغازه ها مربوط به حاج حمید سلیمی می باشد که تندیس ها، لوح های تقدیر و هدایای مربوط به برترین های شیراز، نشان از آن دارد که جناب سلیمی بستنی اش را همچنان زنده و پایدار به رخ طالبانش می کشد.
     - آقایان حاج علی فعلی، حاج علی بی غم، حاج کرامت فهندژ و حاج کیمیا شناس (بندی سعدی) از تولید کنندگان بستنی سعدی هستند که  طعم خوش بستنی سعدی جلوی آرامگاه را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه می کنند.
     دست همه این عزیزان درد نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد