شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

اذا زلزلت الارض زلزالها

زلزله یک لرزش زمینی در اعماق زمین با شعاع کوتاه و بلندش می تواند موجب خسارات کم و زیاد جانی و مالی  روی زمین به ویژه انسان ها باشد. از اینکه زلزله ای در غرب کشورمان رخ داده و موجب خسارات بزرگی اعم از جانی و مالی برای خیل کثیری از هموطنانمان گشته جای بسی تاسف است که باید در ابتدا مصیبت از دست دادن این عزیزان را به خانواده و بازماندگان این عزیزان تسلیت گفت و ثانیاً یک هشداری برای مردم به ویژه مسوولان و به خصوص دست اندرکاران شهرسازی ها و نظارت شهرداری ها در زمینه خانه سازی ها باشد. هر روز مشاهده می شود که علیرغم گشت های پلیس ساختمان ها، شاهد ساخت و سازهای غیر استاندارد و شبانه و دور از چشم ماموران برخی از مردم مبادرت به ساخت خانه های خود می کنند. این گونه خانه سازی هیچگونه نظارت و مهندسی نبوده و با یک تلنگری خانه ها خراب می شود و در آینده دوباره باید شاهد خسارات جانی و مالی برای هموطنانمان باشیم.

چه باید کرد؟

آنهایی که اقدام به ساخت و ساز مسکن های غیر مهندسی می کنند به لحاظ فقر و بیچارگی مجبور هستند تا مجوز های شهرداری ها را دور بزنند و با نپرداختن عوارض و دریافت جواز ساخت، اقدام به ساخت بنا کنند. بهترین راهکار در این است که دولت یک مقدار نسبت به فروش تراکم و واگذار کردن مجوز با توجه به شرایط مالی افراد ساده تر برخورد کند تا مردم به راحتی بتوانند وارد شهرداری ها بشوند و برای ساخت بناهای مسکونی جواز بگیرند و با نظارت مهندسان شهرداری خانه هایی بسازند تا اگر اتفاقاتی از این قبیل افتا زیاد خسارت نبینند.

این روزها همه در فکر رفتنند

این روزها همه در فکر رفتنند، فکر گذرنامه و مُشک و عنبرند. آن یکی می گفت  می خواهم با گذرنامه برادرم به زیارت بروم، پارسال رفتم پیرارسال هم رفتم خوب بود، این یکی در فکر جعل رفتن است، اما من به فکر رقیه های وطنم، سکینه های وطنم آب می خواهند. اگر فکر می کنی دروغ می گویم می توانی از پنجره ماشین سر چهارراه ها یک نگاهی به  این فرشته ها بکنی. حسینم این روزها تنها تر از همه است. بی برادر است. یک مشت آدم کوته نظر، خنیاگر، ترسو، بادمجان دور قابچی، حسود، سارق، رشوه خوار، زمین خوار و هزار و یک فامیل با هیبتی به مثل شمر و ابن سعد، نه همان یزید.! کربلا اینجاست، نینوا اینجاست، عطش اینجاست، آن  امامم می گفت: هر زمین کربلا و هر روز عاشوراست.چه جمله های عجیبی که بهتر از هزار سر سلامتی و تسلیت و عزاداری است. کودکان سرزمینم گرسنه اند، نوجوانانم در فکر سرمستی، جوانانم مات، مبهوت،افسرده، سرگردان، و استرسی ،نه مسکنی، نه شغلی و نه ازدواجی !!! تمام سرزمینم کربلاست و تمام روزهایم عاشورا!!! اینجا بر عکس کربلاست. قلیلی می خورند و می نوشند و از بهترین امکانات استفاده می کنند و در سرمستی و بی بند و باریشان گوش فلک را کر کردند و خیل کثیری در یک طرف می بینند و آه و حسرت و واویلا سر می دهند.

کوروش پدر تاریخ ایران

من نمی دانم چرا این قدر این همه نسبت به کوروش حساسیت نشان می دهند. جمعه گذشته برای خرید یک کیسه برنج به مرودشت می رفتیم که نزدیکیهای پل خان به ترافیک سنگینی برخورد کردیم. گفتیم حتماً تصادف شده است. حدود نیم ساعتی طول کشید که توانستیم  مسافت یک کیلومتری را طی کنیم. وقتی به گلوگاهی که پلیس درست کرد، رسیدیم، متوجه شدیم که هیچ تصادفی رخ نداده است، فقط پلیس عرض خیابان را تنگتر کرده است تا مردم به زحمت عبور کنند. عده ای از دوچرخه سوارها هم ایستاده بودند، گفتیم شاید به خاطر مسابقه دو چررخه سواری است که پلیس محدودیتی در ترافیک ایجاد کرده است. چند متر جلوتر با بنرهایی مواجه شدیم که نوشته بود جاده مرودشت به اصفهان مسدود است. پلیس ها تمامی چهارراه های مرودشت را اشغال کرده بودند. بعد از خرید برنج در مرودشت به تابلویی برخوردیم که نشان می داد جشنواره انار در روستای فاروق برقرار است. همین مورد بهانه ای شد تا به سمت روستای فاروق حرکت کنیم. یک سری هم به تخت جمشید زدیم که در ابتدای ورودی دوباره پلیس ها ایستاده بودند و به بازرسی ماشین ها مشغول بودند. از پلیسی پرسیدم امروز چه خبر است که این همه پلیس یک جا جمع شده اند؟ گفت: سه روز تعطیل است. هنوز متوجه قضایا نشده بودم که به یکباره همراهم (همسرم) به من گفت: به خاطر آرامگاه کوروش است که این همه پلیس آمده اند تا مردم مشکلی ایجاد نکنند.

نمی دانم چرا مسوولان ما یک مقدار کج فکر می کنند.

تاریخ ایران نشان داده است که در باره هر چیزی بیشتر حساسیت نشان بدهیم قضیه برعکس می شود.

ما که نمی توانیم کوروش را از تاریخ کشورمان حذف کنیم.

به جای سرزنش افراد و تحریک کردن بیاییم خودمان هم در جشن هایشان شریک باشیم.

این ها غریبه نیستند، همان بچه های خودتان هستند که در این مدت پرورش داده یودید.

گاهی برخی حرکات و تصمیمات و سیاست های غلط خودمان باعث می شود که آب به آسیاب دشمن میریزیم.

کوروش پدر تاریخ ایران است که باید جایگاه اش در تاریخ و تقویم و اندیشه ما بازسازی و مرمت بشود.

سالگرد ازدواچمان مبارک باد

سالگرد ازدواچمان مبارک باد


بی تو بودن یعنی بی خدا بودن که خدای من تویی که ایمان به خدا  داری از ایمانت بهره ها گرفتم، از صبوریت در مقابل همه ی ناملایمات درس گرفتم و به تو عشق می ورزم که تویی همسرم سالگرد ازدواجمان مبارک باد.


Image result for ‫سالگرد ازدواج‬‎