شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهید سرگرد چترباز جان الله جیرودی

بسم رب الشهداء و الصدیقین      

جمعه به همراه خانواده جهت فاتحه خوانی به دارالرحمه شیراز رفتیم. در حال قدم زدن روی مزار شهدا

 بودیم که ناگاه چشممان به مزاری افتاد که خاطره رودبارقصران و دوره سربازی و چتربازی و جیرود در ذهنمان زنده شد. نمی دانستم این شهید عزیز و از فامیل های مادربزرگ در شیراز مدفون است. فاتحه ای تلاوت کردیم و کلیه نوشته های روی مزارش را یادداشت کردم. مزارش درست در راستای مزار خلبان دلیر اسلام شهید عباس دوران قرار دارد.

شهید سرگرد چترباز جان الله جیرودی جمعی تیپ 55 هوابرد شیراز

فرزند: حیدر

تاریخ تولد:1323

تاریخ شهادت: 24/10/65

 محل شهادت: جبهه سومار در عملیات کربلای 6

 

  

شعر روی سنگ مزار شهید

ای که امروز دل خاک خفته دور از وطنی

نام تو در دل من مانده به هر انجمنی

تو شهید وطن و کشور اکنون

خفته ای در دل این خاک چون گلگون کفنی

خیز از جای تو جیرودی من از دل خاک

چون تو مونس من همدم من جان منی

خیز فرمانده که گردان تو بی افسر شد

گوی با همسر خود این دم آخر سخنی 

یادش گرامی باد