شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شب دوم محرم با یک عزاداری خوب و یک عزاداری بد در شهرک سعدی

خدا بیامرزد پدر حاج مصطفی فهندژ سعدی و  دست اندرکاران هیئت محبین الرضا (ع) شهرک سعدی را که امسال  به لحاظ مشکلات کرونایی عزاداری محرم را در حسینیه حضرت امام زین العابدین (ع) برگزار نکردند.  از آنجاییکه حاج مصطفی نمی توانست نسبت به عزاداری سیدالشهدا در شهرک سعدی بی تفاوت باشد، به همین دلیل با گروه همراه خود در محوطه جلوی آرامگاه محلی بسیار مرتب و منظم را آماده کرد تا در این ده شب از فیض عزاداری بی بهره نمانند. امشب توفیق حضور در مراسم عزاداری را داشتم. زیارت عاشورا توسط جناب حاج علی منش قرائت شد و سپس جناب حجه الاسلام حاج آقا آخوند زاده حدود نیم ساعتی در رابطه با روز دوم محرم و ایستایی کاروان در زمین کربلا را توضیح داده بودند. بعد از آن هم جناب حاج کاظم قبادی به مداحی پرداختند. این مراسم هر شب از ساعت 9 الی 11 شب در همین مکان برگزار می باشد.

متاسفانه هنگام برگشت در بلوار نارنجستان روبروی حسینیه شاهد عزاداری خیابانی یکی از هیئات مذهبی شهرک سعدی بودم که علیرغم تاکید ستاد مبارزه با کرونا و همچنین مقام معظم رهبری نسبت به حرکت ندادن هیئات مذهبی، این هیئت یک طرف خیابان را اشغال کرده بودند و عبور و مرور ماشین ها هم به کندی انجام می شد. غیر از همه ی این موارد خیلی از عزاداران ماسک نزده و همچنین فاصله ی اجتماعی را رعایت نمی کردند.

محرم کم کم از راه می رسد

کم کم محرم از راه می رسد و این بلای لعنتی کرونا نمی گذارد محرم به حال و هوای خودش برگردد. تعزیه زیباترین هنر تعزیت برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش است که به لحاظ مغایرت با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و جمعی نمی توانیم شاهد هنرنمایی یاران استاد حاج عبدالصمد فهندژ  ایام محرم در شهرک سعدی شیرازباشیم.

امسال هم به هر بهانه و به هر وضع موجود دست از عزاداری برنمیداریم. عزاداری برای سالار شهیدان یک نماد جمعی برای کینه و عداوت با ظلم است و دست دوستی دادن با یاران نور و روشنایی است. امسال هم می آییم چه در لباس تعزیه و چه در لباس عزای حسینی، چه لباس شمر به تن کنیم و عداوت ظلم را به نمایش بگذاریم و چه در لباس انبیاء قرار بگیریم و مظلوم را به تصویر بکشیم.

شادروان حاج عبدالله کیادربندسری

با نهایت تاثر و تاسف متوجه شدم که دوست، برادر، همکلاسی دوران دبیرستانی، همرزم در بسیج و همکار فرهنگی  با دنیای فانی خداحافظی و به سرای باقی رخت بربست. مردی به تمام معنا دوست داشتنی، پرکار و بی ادعا، با غیرت و متعصب به محل و اعتقادات مذهبی فراوانی که داشت، در طول حیات پربارش فعالیت های چشم گیری در بسیج و شورای محلی داشت که جا دارد این مصیبت را به خانواده معظم و تمامی مردم رودبارقصران، به ویژه زادگاهش ، مردم دربندسر تسلیت بگویم. امید است خداوند منان ایشان را با انبیاء و اولیاء محشور بگرداند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

کتیبه و سردرب قدیمی مسجد باب الحوائج سادات محل میگون