شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

ماه فروماند از جمال محمد

سعدی

سعدی » مواعظ » قصاید

ماه فروماند از جمال محمد

سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست

در نظر قدر با کمال محمد

وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت

لیلهٔ اسری شب وصال محمد

آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی

آمده مجموع در ظلال محمد

عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست

روز قیامت نگر مجال محمد

وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس

بو که قبولش کند بلال محمد

همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد

تا بدهد بوسه بر نعال محمد

شمس و قمر در زمین حشر نتباد

نور نتابد مگر جمال محمد

شاید اگر آفتاب و ماه نتابند

پیش دو ابروی چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش

خواب نمی‌گیرد از خیال محمد

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و آل محمد 

در سوگ نبی جهان سیه می پوشد
در سینه، دل از داغ حسن می جوشد
از ماتم هشتمین امام معصوم
هر شیعه ز درد، جام غم می نوشد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
التماس دعا

مجلس بزرگداشت شهدای 22 آذر 57 محله ی سعدی شیراز

     بعد از سال ها به مناسبت حماسه روز 22 آذرماه 1357 که در محله ی سعدی شیراز اتفاق شد، مجلس بزرگداشت شهدای این واقعه به تاریخ 22/9/93 در مسجد صاحب الزمان (عج) سعدی برگزار گردید. این مجلس که بعد از نماز مغرب و عشا از طرف ستاد مبارزه با بهائیت برگزار شد، علاوه بر میهمان ویژه حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا سید یونس هاشمی که در آن سال ها امامت جماعت این مسجد را برعهده داشت جمعی از فرماندهان بسیج و سپاه به ویژه دکتر آرش علاءالدینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) و نماینده ی سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با مبارزه با بهائیت هم حضور داشتند. برنامه ها با تلاوتی چند از کلام الله مجید شروع و سپس حاج آقا هاشمی از خاطراتش در آن دوران برای حاضرین بیان کردند. ایشان از چگونگی ورود به سعدی و همچنین مسایلی که در این حماسه به وجود آمده بود را شرح دادند. بعد از ایشان دکتر علاءالدینی به بررسی این واقعه و فراموشی آن در اذهان اشاره داشتند. ایشان فرمودند: نسل جوان ما از این واقعه هیچ نمی داند. برخی به گلزار شهدا می آیند و از این که این شهدا آرامگاهی جداگانه دارند سوال می پرسند. روز 22 آذر برای انقلاب ما یک حماسه بود که در محله ی سعدی شیراز اتفاق افتاد. این حماسه نباید به فراموشی سپرده شود. شیعیان همواره برخوردی سازشکارانه و انفعالی داشتند و بهائیان برخوردی مقتدرانه و سیاسی را دنبال می کردند. آن ها (بهائیان) در منابع خودشان از این واقعه به نفع خودشان استفاده می کنند در حالی که حدود 12 نفر در این واقعه از مبارزان و انقلابیون بودند که به خاک و خون کشیده شدند. غیر از این کسان دیگری هم بودند که آسیب هایی برداشته و مجروح شدند. بعد از سخنان فرماندهی محترم سپاه احمد بن موسی (ع) یکی از روحانیون جوان به نمایندگی از طرف سازمان تبلیغات همراه با اسلاید بخش هایی از تاریخ تفکر باب و بهائیت را برای مردم بازگو کرد. در پایان با صرف شامی که از طرف موقوفات مرحوم نصیرالملک اهدا شده بود حاضرین پذیرایی شدند. 

                                                                     

 

به مناسبت هفته بسیج مراسمی در گلزار شهدای شهرک سعدی برگزار شد.

به مناسبت هفته بسیج مراسمی در گلزار شهدای شهرک سعدی برگزار شد. 

 

 

 تصویر مربوط به سنوات قبل می باشد 

 

     مراسم از ساعت 15 بعداظهر روز پنجشنبه 6/9/93 از طرف پایگاه بسیج گلزار شهدا در همان مکان گلزار شهدای شهرک سعدی برگزار شد. در این مراسم خانواده های معظم شهدای شهرک حضور داشتند. مراسم با تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید شروع و سپس برخی از شعرا به شعرخوانی پرداختند. سنج و دمامه هم توسط گروه تعزیه چهارده معصوم (ع) نواخته شد. در ادامه برادران شب خیز که خودشان هم از خانواده های محترم شهدا هستند و همچنین سید رحمت حسینی به نوحه سرایی پرداختند. دکتر علاءالدینی فرمانده محترم ناحیه احمد بن موسی (ع) میهمان ویژه ی این مراسم بود که در انتها به سخنرانی پرداختند. در انتها همراه با خانواده های محترم شهدا مزار شهدا گلباران شد.

تقدیر و تشکر

بسم الله الرحمن الرحیم 

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ (نون سوگند به قلم و آنچه مى‏نویسند.) 

تقدیرنامه  

از قلبی کوچک برای مردی بزرگ 

جناب آقای داریوش نوید گویی مدیریت محترم انتشارات نوید شیراز               

 

سلام علیکم، 

     هرگاه نام کتاب به گوشم می خورد و یا چشمم به کتابی می افتد، مرا به عمق دوران کودکی هایم می برد و شعر زنده یاد عباس یمینی شریف در ذهنم جاری و ساری می شود. آنجا که می گوید: من یار مهربانم / دانا و خوش زبانم / گویم سخن فراوان / با آن که بی زبانم / پندت دهم فراوان / من یار پند دانم / من دوستی هنرمند / با سود و بی زیانم / از من مباش غافل / من یار پند دانم. کاش در زندگی برای این یار مهربان وقت و قرار بیشتری هم داشته باشیم.

     به پاس زحمات حضرت عالی برای رونمایی از کتاب " گذری بر تاریخ و جغرافیای شهرک سعدی شیراز" تالیف اینجانب از انتشارات نوید با مدیر مسوولی خودتان که در نمایشگاه کتاب شیراز به تاریخ 2/9/93 و در جمع اصحاب فرهنگی به خصوص دکتر بهزاد مریدی مدیریت محترم اداره ارشاد فارس انجام شد، کمال تقدیر و تشکر را می نمایم. امیدوارم همواره در زندگی اقتصادی مورد توجه رازق بی منت و در زندگی معنوی و فرهنگی باعث اعتلای معنوی و فرهنگی شیراز، استان فارس، ایران و جهان باشید. 

دوستدار شما 

سعید فهندژی سعدی 

3/9/93