شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

از طبری تاریخ نویس تا طبری تاریخ ساز

کاش ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری که در آمل مازندران زاده شده بود یک بار دیگر ظهور می کرد و این بار نه تنها تاریخ طبری، که تاریخ دزدان، سارقان، محتکران، مفسدان اقتصادی، اختلاس گران، دزدان بیت المال، رشوه خواران، و زمین خواران و غیره انقلاب ایران را می نوشت و ابتدا از هم نامی های خودش شروع به نوشتن می کرد.

از ابتدای انقلاب ما با دو نیروی مخالف سر و کار داشتیم. دشمن و منافق دو نیرویی بودند که همواره دل بچه های انقلاب را سرد می کردند. البته مبارزه با دشمن چه بسا راحت تر از مبارزه با منافقان بوده و هست. دشمن هدف و مسیر و جبهه اش مشخص بوده و هست. با دشمنان در مناطق رزمی رو در روی هم می ایستادیم و میجنگیدیم. اگر کشته یا زخمی هم می شدیم، چون برای دفاع از ناموس و ایران و اسلام بود هیچگونه نگران و ترس و واهمه ای نداشتیم. اما دشمنان دیگری هم داشتیم که به چند دسته تقسیم می شدند. یکی منافقان بودند که تقریبا خط و مشی آنان مشخص بود. دشمن دیگری هم وجود داشت که درست در آستین خودمان بزرگ و بی تربیت می شدند. گاهی این دشمنان از دوستان بسیار نزدیک بودند. « چون دوست دشمن است شکایت کجا برم» این دوستان بدتر از دشمن هم به چند دسته تقسیم می شدند که گاهی برای رسیدن به پست و مقام بود، گاهی برای ارتقای حزب و دسته از هیچ کوشش نا صوابی دریغ نمی کردند و گاهی هم برای رسیدن به پست و مقام و هم رسیدن به دارایی های نامشروع از هر طریق ممکن که مقدور بود عمل می کردند. اگر چه در لایه های اجتماعی از یک سوپری سر کوچه گرفته تا محتکران و سلطان های خودرو، دارو و ارزاق و مایحتاج مردمی گرفته تا رشوه و فیش های نجومی و پولشویی مقامات بلند پایه و دیگر عناوینی که شاید این از فرهنگ های بوجود آمده در دامان انقلاب است که به بازار عرضه شده است، همه و همه تیرهایی است که بدنه ی پاک انقلاب اسلامی و بچه های صادق انقلاب را تکه پاره کرده است.

مردم از این که یک حانواده ای در پست های حساس کشور قرار بگیرند ناراحتند. مگر مردان بی ادعا کم داریم که می بایست تمام پست های بالای دولتی و غیر دولتی را خاندان ها اداره کنند. این از عدالت به دور است. در زمان فتحعلیشاه قاجار هم چنین موردی وجود داشت. به شاه گزارش دادند که قوام ها تمام ایران را گرفتند و هر کدام از آنها یکی از شهرها را اداره می کند و عنقریب شاید به تاج و تخت هم فکر بکنند و برای شاه خطرناک است. در این زمان بود که فتحعلیشاه دستور می دهد تمام قوام ها را از صدارت برکنار کنند. برخی از آنها را کشت و برخی را به زندان انداخت و برخی را هم تبعید و کور کرد.

جناب آقای طبری به دستور چه کسی سکان دار قوه قضاییه شد. قوه ی قضاییه جایگاه پاکان و باسوادان و عادلان است. اصلا قضاوت اصلی دست خداست. در چنین جایگاهی باید بیشتر دقت کرد و هر کس و ناکسی نباید در این حیطه قرار بگیرد. اگر قوه قضایی که دادخواهی میکند فاسد شود همه ی ارگانها و مردم فاسد می شوند. رشوه و پارتی و پدرسوخته بازی در نمام سلول های زیرمجموعه قضایی بیداد می کند. به عنوان نمونه برخی پلیس های راهنمایی و رانندگی جاده های کشور نمونه بارز هستند. البته افراد مومن و باخدایی هم داریم که نان شبهه ناک را برای عهد و عیالشان نمی برند. ولی چه کنیم که در این لباس ها هم گردنه بگیرهایی هستند که از راننده بیچاره به خاطر تخلفات رانندگی پول تو جیبی میگیرند. این ممکن نیست مگر این که آدم های بالایی همچون طبری ها در راس کار قرار نگیرند. آنقدر خودشان در منجلاب ثروت اندوزی از راه کثیف وارد شدند که فرصت نمی کنند به اینها برسند. اصلا رطب خورده کی کند منع رطب!

اکبر طبری

اکبر طبری معاون اول قوه ی قضایی است. مردک می گوید اگر کل لواسان را هم بخواهم به من می بخشند. ایشان جایگاهش را با خان های زمان قاجار اشتباه گرفته است. مثلا یک ولایت و یا یک یا چند ده به نام یک نفر خان میشد. مثلا همین شهرک سعدی شیراز به نام نصیرالملک شد. امروزه شهرداری هم با تولیت آستان قدس نصیرالملک همکاری می کند. مردم برای دریافت سند به شهرداری مراجعه می کنند و شهرداری می گوید اول باید به اداره موقوفه مرحوم نصیرالملک بروید و از آنجا نامه بیاورید. چون این املاک موقوفه ی ایشان است. وقتی به موقوفه نصیرالملک می روند آنها بدون نشان دادن سندی دال بر موقوفه بودن کل سعدی به مراجعان چند فرم چاپ شده می دهند و می گویند بروید اینها را آماده کنید و وجه کلانی هم به حساب واریز کنید تا ما مجوز ورود به شهرداری بدهیم. یکی از فرمها استشهادیه است که مالکان باید از مردم امضاء بگیرند که این ملکی که روی آن زندگی می کنند، متعلق به مرحوم نصیرالملک است. فرم دوم این است که باید به یکی از دفاتر اسنادی بروند و محضری امضاء کنند که این ملک متعلق به مرحوم نصیرالک است و مالکان فقط می توانند به عنوان مستاجر در این مکان زندگی کنند. سوم هم باید وجه کلانی را به حساب تولیت نصیرالملک واریز کنند تا این مالکان مجوز ورود به شهرداری را دریافت کنند. فکر کنم اگر کل لواسان را هم به اکبر طبری ببخشند بعد از مرگش آنجا را وقف اعلام می کنند و مردم یک نسل بعدی هم باید برای رفتن به شهرداری ها ابتدا این مراحل را باید از تولیت مرحوم اکبر طبری بگذرانند.

اتهامات اکبر طبری طبق گزارش نماینده دادستانی عبارتند از:

  1. مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی
  2. اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد
  3. اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم خان
  4. اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجار کلا لواسان
  5. اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا قیطریه تهران
  6. تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو
  7. پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال
  8. دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال
  9. دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری

«مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث نیاز آذری است که به‌طور غیرقانونی از کشور متواری شد. او از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتور سازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور نموده و به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده‌است. در تاریخ ۲۷ دی سال ۹۰، مصطفی نیاز آذری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد؛ اما علی‌رغم اقاریر صریح متهم با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت وی در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند. همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و در حال حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد»

دیگر اتهامات

  1. به میزان ۵ قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر
  2. معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان روما است
  3. دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کمد در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در قریه نجارکلا لواسان
  4. پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در روما به فرهاد مشایخ
  5. پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی
  6. جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری
  7. اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده
  8. دریافت ۳ واحد خانه در برج فلورا از رسول دانیال زاده
  9. اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین
  10. اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی
  11. تأثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری
  12. گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی
  13. خرید زمین از حمید محمدی
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد