شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

مراسم دعای ندبه این هفته در حسینیه حضرت امام زین العابدین (ع)

ستاد فاطمیون محله ی سعدی شیراز به مناسبت دهه ی فاطمیه مراسم پر فیض دعای ندبه این هفته را در حسینیه ی حضرت امام زین العابدین (ع) محله ی سعدی شیراز برگزار می کند. ستاد فاطمیون سعدی که متشکل از همه ی هیئات محله ی سعدی هستند به همین دلیل تمامی هیئات سعدی هم در این مراسم شرکت می کنند. 

زمان: جمعه 29/12/93 از ساعت 6 صبح 

مکان: حسینیه ی حضرت امام زین العابدین (ع)

قانون باد کاشتن و طوفان درو کردن

وقتی نماینده مجلس در حال نطق است و نمایندگان به وی می‌گویند نطق را تمام کن و او با مشت پاسخ می‌دهد طبیعی است که همان فرد وقتی به سفر رود با مشت با او برخورد می‌کنند که این همان قانون باد کاشتن و طوفان درو کردن است.(حضرت آیت الله ایمانی) 

این روزها استان فارس افرادی پایتخت نشین می آیند و می روند، سخنرانی می کنند، پست و مسوولیت هایی می گیرند. کسانی را از گود خارج می کنند و کسانی را به جمع یاران اضافه می کنند. و و و شاید سفر آقای علی مطهری برای سخنرانی در یک دانشگاه هم از این گونه موارد بود که آن حادثه اتفاق افتاد. شورای تامین هر استانی برای آن است که موارد و مسایل را از قبل رصد می کند. اگر برنامه و یا آمدن و رفتن هایی برای استان مشکلاتی داشته باشد پیش بینی می کند و اخطار می دهد. ریاست محترم دانشگاه قبل از مدیریت دانشگاه باید جو شهر و یا استانی که در آن دانشجو تربیت می کند به درستی بداند و با مسوولان استانی هماهنگ باشد. به جای دعوت از افراد و اشخاصی که حاشیه ساز هستند می توان برای مشکلات شهر و استان فکر کرد و آن ها را در قالب پژوهش های دانشجویی پیشنهاد داد. می توان برای سخنرانی دانشجویان از افراد و اشخاصی دعوت کرد که مشکلاتی بوجود نیاید. کسی که از رفع حصر برای سردمداران فتنه صحبت می کند و پیشنهاد می دهد این آقا با نظام مشکل دارد. با مجلس مشکل دارد. با خودش هم مشکل دارد. با رهبری مشکل دارد. با امام جمعه مشکل دارد. و با همه مشکل دارد. پس چنین افرادی نمی توانند برای استان ما ارزشی باشند و مشکلات استان را برطرف نمایند.

بخشی از خطبه های آیت الله ایمانی امام جمعه ی محترم شیراز در رابطه با حوادث اخیر شیراز

و اما چند نکته هم در ارتباط با مسائل اخیر استان اشاره می کنم:
اولین نکته اینکه من بخاطر جلسات خبرگان رهبری و جلسات دیگر در استان نبودم و مسافرت بودم و طبیعتا درباره جزئیات مسئله از اظهار نظر معذورم. علی الظاهر دستور تحقیق از مبادی ذیربط صادر شده است که برای تحقیق گروه هایی بیایند.
من این نکته را اظهار می دارم که مسائل را به عنوان مجموعه باید دید و نه به صورت برشهایی از یک حادثه خاص! ممکن است حادثه تلخی اتفاق بیفتد اما باید دید چه کسانی و چه عواملی به شکل گیری حادثه منتهی شده است. مسئله باید مجموعه ای مورد ارزیابی قرار گیرد و از همه کسانی که دست اندرکار این مسائل هستند مصرّانه می خواهم که مسائل را ریشه یابی کنند و همه سناریو های اخیر را که طراحی و اجرا شده است مورد نظر و توجه قرار دهند و الا ممکن است اگر برش خاصی از یک حادثه توجه شود به قلب حقیقت و دگرگون نشان دادن حقیقت منتهی شود.
نکته دیگری که لازم میدان اشاره کنم اینکه در فضای بعضی از رسانه ها انسان مطالبی را می بیند که انسان استنباط می کند نوعی عقده گشایی و تسویه حساب سیاسی دارد انجام می گیرد. گویا مقدماتی تهییه شده است که کارهایی شود که به اینجا برسد و به اینجا که رسید عده ای قلم به دست عقده گشایی کنند و یا مسائل خاص سیاسی خودشان را دنبال کنند. من توجه آنها را به این آیه جلب می کنم گرچه می دانم برخی گوشها بدهکار آیات قرآن نیستند اما وظیفه من این است که گوشزد کنم «و لاتقف ما لیس لک به علم إن السمع و البصر و الفؤاد کلّ أُولئک کان عنه مسئولاً» این چنین نیست که قضاوت امروز ما بدون پاسخ باشد و سخن امروز ما بدون سر انجام باشد.
نکته دیگری که در همین رابطه اشاره می کنم و بارها هم تذکر داده ام؛ این است که از مدتها قبل در زمینه  بازگشایی پنجره های فتنه در استان نشانه هایی دیده می شود. یعنی ما می بینیم که عده ای برای اینکه استان فارس را از آرامش و مسائل اصلی  دور نگه دارند، دارند دریچه های فتنه را آرام آرام می گشایند و این خطری است برای استان و من چندین بار این نکته را متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده اند و هر روز به بهانه ای آرامش استان را مورد تهدید قرار می دهند.
من با تمام وجود نگرانم که مگر ما مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را نداریم؟ مگر ما مشکل خشکسالی و حاشیه نشینی را نداریم؟ متاسفانه حاشیه نشینی به مرکز شهر ما رسیده است. متاسفانه کنار حرم که مرکز و کانون شهر شیراز است حاشیه نشینان زندگی می کنند. چرا به این مشکلات نمی رسیم؟ آیا واقعا مشکل ما این است که هر روز یک سخنران دعوت شود و علی رغم تذکر شورای تامین استان توجه نکنند. مگر این پستها تا کی برای ما می ماند؟ شورای تامین بر اساس مصالحی که مد نظرش است نظر داده است و باید با شورای تامین استان همراهی کنیم.
می بینیم دانشجویان ما مسموم شدند و کسی عکس العمل نشان نمی دهد. هیچ نماینده ای هم بیانیه صادر نمی کند اما حادثه ای سیاسی اتفاق می افتد و همه دچار التهاب و اضطراب می شوند. من سوالم این است اگرکسی حریم ولایت و خبرگان و فتنه را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید طوفان را درو می کنید.
چرا مسائل را مقطعی ارزیابی می کنید؟ همه چیز باید با هم مورد ارزیابی قرار گیرد. چرا می خواهید دولت را مصادره کنید؟ دولت، دولت تدبیر و امید و دولت همه مردم است و دولت گروه خاصی نیست.
رئیس جمهور محترم ما دقیقا با توجه به تقسیم آرا در کشور، دولت را دولت اعتدال نام گذاشت. 49.7 درصد یک طرف و 50.3 درصی یک طرف یعنی آمارها خیلی به هم نزدیک است و در این شرایط اعتدال نیاز است. در شرایطی که جامعه د ارد دو شقه می شود و رئیس جمهور با آن درک و بینش و با دانش حوزوی و دانشگاهی که داشته اعتدال را مطرح کرده است. در این جامعه باید با اعتدال رفتار کرد. نه دولت را مصادره کنیم نه بخواهیم همه چیز در انحصار گروه خاصی باشد. اینها صحیح نیست.
بدانند شیراز هم شیراز دوران طاغوت نیست. شیراز حرم سوم اهل بیت(ع) است یک روز  دشمنان جشن هنر را در شیراز برپا کردند. آن خواب سپری شد. الان نزدیک 15000 شهید در استان داریم و در این شهر حدود 5000 شهید داریم. مگر خون شهیدان اجازه می دهد که شیراز برگردد به دوران طاغوت!؟ شیراز حرم سوم اهل بیت(ع) است و باید همه به الزامات حرم سوم اهل بیت(ع) توجه داشته باشیم.
خدایا سایه رهبر معظم انقلاب بر سر ما مستدام بفرما. پروردگارا خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و مومنین در هر لباسی که هستند یاری بفرما. پروردگارا برکاتت بویژه باران رحمتت شامل حال ما بفرما. پروردگارا آنچه خواستیم و آنچه ندانستیم و مصلحت ما در آن است به ما عنایت بفرما.

دهه ی اول فاطمیه گذشت و نمی دانم

دهه ی اول فاطمیه گذشت و نمی دانم چقدر در ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) کنکاش کردیم. آیا چیزی دستگیرمان شده است یا نه! الحمدلله همه چیز بر وفق مراد بود. مساجد و حسینیه ها هم هر شب مراسم ویژه ای داشتند. از سخنران گرفته تا مداحی و سینه زنی و اطعام. خطبه فدک با تمام ویژگی هایش می تواند یک دوره از نهج البلاغه باشد. به قول آن پیر غوطه در علم و دانش و تقوای حوزوی که فرمود: خطبه ی فدک عصاره ی نهج البلاغه است. شاید جهان اسلام از کج اندیشی نگاه فدک که فرق هبه و ارث را در هم آمیخت و حدیثی که هیچکس جز خودشان ننوشته و نخوانده و نشنیده اند دو شقه شده است. خطبه فدک چند درس اخلاقی و بینش الهی را به ما می آموزد. درس اول احیای حقوق است که باید ستانده شود. به قول آن امام انقلابی حق گرفتنی است. درس دوم پوشش اسلامی است. روسری، چادر و پرده ای که میان آن حضرت و کسانی که در مسجد نشسته بودند نشان از آن دارد که زنان ما به این زیور پوششی آراسته شوند. درس سوم فرقی نمی کند چه زن باشد و چه مرد. می توان در جامعه با پوشش مناسب ظاهر شد و سخنرانی کرد و از حقوق حقه خود دفاع کرد. درس چهارم اشاره به آیات و روایاتی است که در این خطبه از آن ها به عنوان سند و مدرک یاد شده است. و خیلی چیزهای دیگری که در انتها به ما صبر در برابر مشکلات را آموزش می دهد.