شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

جشن میلاد بانوی دو عالم فاطمه ی زهرا (س) در باغ طاووسیه ی شهرک سعدی شیراز

     به مناسبت میلاد بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا (س) و روز مادر و زن جشنی از طرف هیئات امنای مسجد جامع سعدی، هیئات حجه بن الحسن العسکری (عج) و کانون فرهنگی زنده یاد حاج عزت الله فهندژ در ساعت 30/20 در مکان باغ طاووسیه ی شهرک سعدی برگزار گردید. قرائت قران، مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای موسیقی سنتی، پذیرایی، اهدای شاخه های گل و همچنین ساز و ناقاره از جمله برنامه های این جشن بود که با استقبال مردمی و به خصوص بانوان مواجه شد.

عمو جان شیرازه فرمودند:انصراف از یارانه 45 هزار تومانی و گرفتن پاداش 45 میلیونی!/ آزمونی برای نشان دادن صداقت شهردار

     اگرچه رویه غلط اعطای پاداش به شهردار از سال‌هایی شروع شد که اصلاح‌طلبان بر کرسی شورا و شهرداری نشسته بودند و شورای دوم باب این رفتارها را گشود...


     به گزارش شیـــرازه؛ «با توجه به سعی و تلاش شهردار و مدیران شهرداری در تحقق بودجه سال 1392 شهردار و هم‌چنین اجرای طرح‌های عمرانی و شهرسازی با پرداخت مبلغ 450000000  ریال به آقای مهندس علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و مبلغ 90000000ریال به هر کدام از معاونین و مبلغ 45000000ریال به هر کدام از مدیران مناطق 9 گانه و مدیران ستادی و مبلغ 18000000 ریال به هر کدام از معاونین مدیران مناطق 9 گانه شهرداری و مدیران ستادی تحت عنوان پاداش عملکرد سال 1392 موافقت گردید»؛ این قسمتی از متن مصوبات شورای شهر شیراز در جلسه 24 اسفند 1392 است یعنی در روزهای آخر سال گذشته که رسانه‌های استان عمدتا نیمه تعطیل بودند.

اگرچه رویه غلط اعطای پاداش به شهردار از سال‌هایی شروع شد که اصلاح‌طلبان بر کرسی شورا و شهرداری نشسته بودند و شورای دوم باب این رفتارها را گشود، اما حالا که اصول‌گرایان بر مسند کار قرار گرفته‌اند، جای تعجب است که چرا باید طرح اعطای پاداش به شهردار، آن هم با قید «دو فوریت»! به شورا آورده شده و در نهایت شورا به آن رای مثبت دهد. چه فوریتی در کار بوده است که این‌گونه این طرح به شورا آورده شد و در کنار طرح جنجالی احداث برج 25 طبقه به تصویب رسید؟ تعجب زمانی پررنگ‌تر می‌شود که مجموع ارقام اعطایی به مدیران شهرداری بر اساس این مصوبه بالغ بر سیصد میلیون تومان می‌‌گردد؛ رقمی کلان که شاید در بودجه درشت شهرداری گُم باشد اما در این‌که این رقم معنایی قابل توجه در اثبات دور شدن مدیران شهرداری و اعضای شورا از مولفه‌های انقلابی‌گری دارد، شکی نیست؛ مولفه‌هایی که قطعا یکی‌ از آن، خود را بدهکار مردم دانستن است.

     اما این نقاط ابهام و البته حیرت‌آمیز، همه ماجرا نیستند. این روزها مردم ایران و استان و شیراز در حالی درگیر ثبت نام برای دریافت یارانه هستند و در حالی دولت و صدا و سیما تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا مردم از دریافت یارانه انصراف دهند که یک تناقض بسیار معنادار در شیراز رخ داده است؛ «شهردار شیراز از دریافت یارانه انصراف داد» پاک فطرت چند روز قبل که از هم‌گرایی مردم در حمایت از سیاست‌‌های دولت قدردانی می‌کرد گفته بود: «با انصراف از دریافت یارانه، این اعتبارات، به ملت بازمی‌گردد و دولت می‌تواند برای رونق اقتصادی در بخش‌های خدماتی، رفاهی و زیرساخت‌های کشور هزینه کند». اما فارغ از بحث‌های قانونی و گفتمانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا شهردار کلان‌شهر شیراز، شهردار سومین حرم اهل بیت انصرافش را از دریافت یارانه 45 هزار تومانی رسانه‌ای می‌کند و این کار را «بازگشت اعتبارات به ملت» می‌داند حاضر است از 45 میلیون تومان از اعتباراتی که باید مشکلی از مشکلات شهر را حل کند، انصراف دهد؟ مردم منتظرند او و همکارانش که آن‌ها هم انصراف از یارانه را رسانه‌ای کردند، بازگشت مبلغی بالای 300 میلیون تومان به اعتبارات مردم شیراز را مطرح کنند. طنز تلخی که این روزها در کلام مردم کوچه و بازار مطرح است این است که مدیرانی که به برکت خون شهدا از حقوق و مزایای مُکفی برخوردارند چرا از مردم می خواهند در سایت رفاهی ثبت نام نکنند؛ مثلا آقای شهردار بجای انصراف از 45 هزار تومان یارانه از پذیرش 45 میلیون تومان پاداش انصراف دهد! و اصولا این انصراف در کنار پذیرش این پاداش قابل افتخار است؟ آن هم در سالی که «مدیریت جهادی» باید محور فعالیت‌های مدیران باشد.

یک سوال مهم در مقابل همه دلسوزان این شهر قرار دارد. آن‌ها اگرچه عملکرد شورائیان در این مصوبه را اقدامی عجیب، غیرانقلابی، غیرجهادی، غیرعادلانه می‌دانند - حتی اگر جنبه قانونی هم داشته باشد - اما با همه این‌ها از خود می‌پرسند؛ آیا شهردار حاضر است نه از «خیــر» که از «شـــر» این 45 میلیون تومان بگذرد و التزام عملی اش به شعار سالی که از سوی امام خامنه ای مطرح شده را نشان دهد؟ باید منتظر ماند.  

************  

برداشت های خودم

برداشت 1) واقعاً در این شرایط بحران اقتصادی و فرهنگی کسی 45 میلون تومان پاداش بگیرد باید شاخ در آورد! 

برداشت 2) کسی که 45 میلیون تومان پاداش می گیرد اگر بخواهد از یارانه صرف نظر کند ایثار نکرده است! 

برداشت 3 ) هنوز هم باورم نمی شود مدیرانی در حد شهردار 45 میلیون تومان پاداش بگیرند! 

برداشت 4) آیا می دانید با 45 میلیون تومان پول به راحتی می تواند 5 زوج نیازمند را خوشبخت کند و به پای سفره ی عقد ببرد! 

برداشت 5) دولت به جای اصرار بر این که مردم به زحمت بیافتند و از یارانه صرف نظر کنند چرا در تبلیغاتشان روی این گزینه ها مانور نمی دهند تا مردم بدانند که چه کسانی و چگونه پول های بیت المال را به یغما می برند. 

برداشت 6) من در عجبم که شورای اسلامی چنین مصوبه هایی را به تصویب می رساند و شاید یگ گام به پیش و دو گام به پس باشد تا برای خودشان هم چنین مصوبه هایی صورت بگیرد. 

برداشت 7) مطمئن هستم تا زمانی که یک نیازمند در ایران وجود دارد چنین پول هایی از حلقوم خورندگانش پایین نخواهد رفت.

فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی

دیشب جناب آقای هاجری بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در جمع اصحاب مسجد جامع شهرک سعدی به مطالبی اشاره کرده بودند که اهم موضوعات آن عبارت بودند از:

 - تشریح اقتصاد مقاومتی: که با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و اینکه باید به خودمان تکیه کنیم و روزی برسد که دولت بودجه ی کشور را به دور از فروش نفت به مجلس تقدیم نماید. امروزه حدود 70 درصد بودجه ی کشور بر پایه ی نفت دور می زند که این برای کشوری مثل ایران که در تحریم به سر می برد مضر می باشد و باید از برزیل یاد گرفت که روزی اقتصاد آن بر پایه ی فروش قهوه بود و امروزه با فروش بازیکنان فوتبالش تقریباً از فروش قهوه جلو زده است. با توجه به منابع انسانی و طبیعی که در کشور وجود دارد یک مدیریت صحیح و عزم ملی می خواهد تا در بحث اقتصاد بتوانیم به جایگاه غیر نفتی برسیم.

 - دخالت بیجای اروپا و آمریکا در مسایل داخلی ایران: دشمنان ایران از جمله اروپا و آمریکا به جای این که در مسایل داخلی خودشان که مشکلات عدیده ای دارند به فکر چاره بیافتند به دخالت در مسایل داخلی دیگر کشور ها می پردازند. آنها با حضور در افغانستان مشکلاتی را برای مردم افغانستان بوجود آوردند که در این دوره از انتخابات افغانستان اگر آنها دخالت نکنند مردم افغانستان به نماینده ی منتخب خودشان رای خواهند داد. در اوکراین هم دخالت کردند و در سرزمینی که 70 در صد آنها زبان روسی دارند و تمایل دارند که به روسیه بپیوندند دخالت می کنند که این بار با تو دهنی روسها مواجه شدند و هیچ کاری نمی توانند بکنند. در عراق، سوریه و دیگر کشورها هم با حمایت عربستان سعودی جیش هایی درست کردند که امنیت مردم منطقه را در خطر قرار داده اند. از طریق همین جیش های تروریست هم می خواهند وارد ایران بشوند که تعدادی از مرزداران ایرانی را به اسارت گرفته اند. ارتش و سپاه ما آمادگی دارد تا با آنها برخورد جدی بنمایند و از مرزهایمان حفاظت نمایند.

- ما نباید در اشاعه ی فرهنگ شیعی تندروی هایی داشته باشیم. صحت کلام، درستی انتقال پیام شیعی و دیگر عوامل باعث می شود تا بتوانیم از فرهنگ شیعی حفاظت و حراست نماییم. در این زمینه ما تابع دستورات ولی فقیه زمانمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت توفیقاته هستیم و نباید از ایشان جلو بزنیم و نه عقب بیافتیم. اگر چه مراجع عالیقدرمان هم در نظارت بر کشور ید بیضایی دارند، اما تمامی نقطه ی اتکال ما باید به رهبری باشد و لا غیر.

زمان مراسم تشییع و تدفین آیت الله سید محمد مهدی دستغیب

     مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمد مهدی دستغیب صبح پنجشنبه 7/1/93 از محل سه راه نمازی شیراز تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد، پیکر این عالم وارسته در کنار برادر شهیدش در محل امامزاده میر محمد(ع) در حرم شاهچراغ (ع) آرام خواهد گرفت.

     شنیده ها حاکی از آن است که مراسم نماز بر پیکر این عالم وارسته به امامت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس اقامه خواهد شد.

    همچنین مراسم ختمی از ساعت 16:30 دقیقه تا 18:30 در محل امامزاده سید میر محمد(ع) به یاد آن مرحوم برگزار خواهد شد.