شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

مجلس تعزیه ی حضرت شاهچراغ (ع) در آستانه ی شهادت آن بزرگوار

به مناسبت شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) مجلس تعزیه ی حضرت شاهچراغ (ع) توسط گروه تعزیه چهارده معصوم شیراز سعدی اجرا می شود.

مکان: شهرک سعدی شیراز بلوار بوستان شرق آرامگاه جنب مسجد صاحب الزمان (عج)

زمان: جمعه 26/2/93 ساعت 30/17 دقیقه ی بعد اظهر

     تعزیه ی حضرت شاهچراغ (ع) یکی از زیباترین جلوه ی هنرهای نمایش مذهبی است که از قدیم الایام در مناطق استان فارس توسط گروه های مختلف تعزیه خوانی اجرا می شد. اگر چه امروزه تا حدودی مجالس تعزیه خوانی کمرنگ شده است، اما عده ای هم هستند که مشتاقانه و با هر بهانه ای می خواهند ریسمان هنر سنتی را از پوسیدگی رهایی داده و به نوعی رشته های هنر قدیم و جدید را به هم متصل نمایند. در این زمینه می توان از حاج عبدالصمد فهندژ سعدی مسوول گروه تعزیه ی چهارده معصوم (ع) شیراز سعدی نام برد. ایشان قدرت فوق العاده ای در رسیدن به اهداف فوق الاشاره دارند. سردی، گرمی، تب و بیتابی، خستگی و افسردگی هیچگاه نمی توانست مانعی در انجام این هنر ارزشمند برای ایشان باشد. هر کسی از یک نگاه ویژه به اهلبیت (ع)، امامزادگان و قبور مطهر آنان می نگرد. دریچه ی دوربین عبدالصمد نگاهش به تعزیه است. امیدواریم با اجرای تعزیه ی شاهچراغ (ع) در روز شهادتش، بتوانیم دین خودمان را به ساحت مقدس آن حضرت ادا کرده باشیم.

وداع با شهید گمنام در دارالرحمه شهرک سعدی

دیروز در یک اقدام هماهنگ از طرف بسیج پایگاه شهید عرشی، بسیج گلزار شهدا و حوزه ی مقاومت سلمان یکی از شهدای گمنام را برای تشییع و وداع به دارالرحمه ی شهرک سعدی آوردند. این مراسم که در ساعت 17 بعد اظهر روز پنجشنبه در دارالرحمه سعدی برگزار شد، شهید گمنام را با یک دستگاه آمبولانس از درب ورودی جنوبی به داخل دارالرحمه آوردند و از آنجا مردم شهید را بر دوش گرفتند و تشییع کردند. در این مراسم که سنج و دمامه هم پیشاپیش تشییع کنندگان حرکت می کرد تا گلزار شهدا هدایت و در آنجا مراسم مداحی و روضه خوانی و زیارت عاشورا اجرا شد و بعد از ساعاتی دوباره شهید را برای تدفین در جای دیگر از دارالرحمه خارج کردند. روحش شاد و یادش گرامی باد