شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

باز بیمو هفته ی دفاع مقدس

  

جولو جولو هفته ی دفاع مقدس گرامی باد 

 

جُولو جُولو سالروز هفته دفاع مقدس رِ به همه ی هم کیشون و هم طایفم تبریک عرض کُمَه. هفته ی دفاعی مقدس که یاد اُورنَه جنگی نابرابرِ که یِه طرف دُشمِن با تَمومیِ ظلم و ستمی که رِوا داشته و یِه طرف ایرونی که تازِه انقلاب هاکُردَه. خاصیتِ این جنگ، اینِه بِیِه که دوسُّ و دُشمِن مشخص بوِیَّه. میگون دی همچون همه ی شهرا و روستاهای ایروون در این دفاع نقشی قابل توجهی داشتِه. شهیدون، جانبازون، آزادِگوُن و ایثارگروُن میگونی، نُشون دهندِ ی این انگیزِه بِرای دفاع از سرزمین و لبیک بوتَن به فرمونِ پیر مرادِمون حضرت امام خمینی (ره) بِیَه. اَمروزَه واقعاً جای شهدامون خالی یَه. شهدایی که هر کدومشون یِه دنیا خاطره از جنگ و دفاع مقدس رِ در ذِهنِمون تداعی کُندَه. اگر چه هر سال در این ایام از شهیدون و دفاع مقدس یاد کُمی، اما اینَه رِ باید خوب به خاطِر بسپاریم که باید در تمامی روزها یاد اوناهان رِ گرامی بِداریم. اِما نباید با یک سخنرانی و یک مداحی و سرود و پذیرایی در چنین ایامی فقط از اوناهان یاد کنیم، باید راه شهیدون رِ در تِمامی زندگیمون پیاده کنیم. از پر افتخارترین و مقدس ترین برگ تاریخ میگون، بَتومی از حضور تِمامی مردم میگونی در انقلاب یاد هاکُنیم. یادی که هیچگاه فِراموش نَوونَه. بَتومی از حضور یکپارچه زن و مرد و پیر و جوونی که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی سال 58 نقشی داشتِنِه یاد هاکُنیم. مِن افتخار کُمَه که میگونی هَسِّمَه. مِن افتخار کُمبه که آباء و اجداد میگونی مِن، به مِن درس درستی و شجاعت رِ یاد هدانَه. مِن افتخار کُمَه که با شهیدون میگونی، دوست، همکلاس، آشنا، فامیل و همکیش بِیمَه. شهیدون میگون مثل همه شهیدون ایروون و اسلام ستارگوُنی هَسِّنَه که آسِمونِه میگون و ایرونَه چُشمَک زندِنَه. باید خِدا قُوَت و دست مریزاد به خانوادِه ی شهدا بوتَن که چنین فرزندونی را در خُنَشوُون پرورش بِدانَه.     

 

 

 

 

 مِن از تموم کِسونی که در میگون زحمت کَشنِنَه و برای شهیدون مراسم گیرنِنَه تقاضا کُمَه که بِرای کف سازی مِزار شهدا فکری هاکُنَن. اگر چه شهیدون میگون در سه جا مِزار دارنِنَه، یکی شهید حمزه کربِلایی محمد میگونی که در کَلِه خاک سَر مزار دارنِه و تعدادی هم در بهشت زهرای تِهرون مِزار دارنّنَه. بهشت زهرا مشکلی نِدارنَه، اما اوناهانی که در میگون مِزار دارنِنَه یِه صِفایی به مِزار و سنگ قبرها هادَن. سنگ ها چون خودشون خاطِرَه هسِّنَه به تَرکیبِش دس نَزِنَن، اما به گونَه ای کف سازی هاکُنَن که این سنگ ها به هم نخورِه.    

                            خدا قوت، یاد شهیدون رِ گرامی بِداریم.   

با توجه به اینکه در حال حاضر به خاطر اینکه مدارس موظفند دانش آموزان را به زبان فارسی آموزش بدهند و دانش آموزان هم به همین زبان صحبت می کنند و همچنین بیشتر برخوردهای اداری و مکاتبات و صحبت های شفاهی هم با زبان فارسی صورت می گیرد، حال اگر فرصتی دست بدهد و بخواهیم مقداری به زبان میگونی صحبت کنیم، چقدر از لغات میگونی در محاوره های ما کاربرد دارد. تعداد لغاتی  در این متن ارائه شده نشان می دهد که در عصر حاضر اگر به زبان میگونی صحبت کنیم، از بین واژگانی که در زندگی روزمره با آن محاوره می کنیم، چند مورد از واژه ها یا لغات صرفاً میگونی به صورت مرتب استفاده می شود. حال اگر همین متن ها و نوشتارهای میگونی را جمع آوری نکنیم، مسلماً در سنوات بعدی از این مقدار هم چیزی باقی نخواهد ماند.

عون و جعفر

هر سال در ایام محرم یکی دو مجلس از تعزیه های جدید اجرا می شود. این تعزیه ها را بعضاً غریب می گویند که بیشتر تعزیه خوانان آن ها را اجرا نمی کنند. امسال قرار است که تعزیه ی عون و جعفر اجرا شود. حضرات عون و جعفر (ع) از فرزندان ام البنین (س) و برادران بزرگوار حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس (ع) هستند. حضرات عون و جعفر و عبدالله از برادران حضرت عباس (ع) هستند که در کربلا حضور داشتند و همگی به شهادت رسیدند. ام البنین یعنی مادر پسران و با شمر لعین هم طایفه بود. به همین مناسبت شمر ملعون از بن زیاد فرمان بخشودگی این خانواده را می گیرد و شبانگاهان به حضرت عباس (ع) می رساند و با مخالفت ایشان روبرو می شود. دیشب در جلسه ی هفتگی تمرینات تعزیه گروه چهارده معصوم (ع) شیراز جناب حاج علی اصغر علی ویسی این مطالب را در شروع جلسه فرموده بودند. ایشان نوع شهادت حضرت امام حسین (ع) را هم به صورت نمایشی توسط دو تن از حاضرین نشان داده بودند. فرمودند: شمر در جنگ صفین جانباز شده بود دو تا مرز شهادت هم پیش رفته و از احترام ویژه ای هم برخوردار بود، اما در کربلا به یکباره صد و هشتاد درجه برگشت و او خود کسی بود که سر امام (ع) را از بدن جدا کرد. در مرحله ی اول طبق روایات مقاتل: جلس صدره، شمر روی سینه آن حضرت نشست و خنجرش را به گلوی آن بزرگوار فرود آورد که خنجر توان بریدن نداشت. امام حسین (ع) فرمودند: این جایگاه بوسه ی پیامبر است و تو هیچگاه نمی توانی اینجا را ببری مگر از جای دیگر برش را ادامه بدهی. گفتند:  شمر امام را برگرداند و از پشت بر آن حضرت نشست و از قفا (پشت) سر آن بزرگوار را برید. از قفا بریدن چون به استخوان های گردن می رسد دردناک تر است؛ اما شمر ملعون این کار را انجام داد. امام حسین که تا آن زمان خسته از جنگ و با پیکری مجروح و زخم برداشته بود، توان و انرژی خود را از دست داده بود و شمر و همه ملعونین اشقیا در روز عاشورا هر آنچه که نمی بایست انجام دادند! و سیعلم الذین ظلموا ای من قلبوا ینقلبو

شب میلاد حضرت معصومه (س)

دیشب جلسه ی هفتگی هیئت محبین الرضا (ع) در منزل مرحوم حاج سید خلیل حسینی در شهرک سعدی شیراز برگزار شد. این جلسه مقارن با شب میلاد بانوی کرامت حضرت فاطمه ی معصومه (س) بود. حدود 400 نفر در این مجلس حضور داشتند. ابتدا توسط تعدادی از قاریان قرآن برخی از آیات کلام الله مجید قرائت و سپس زیارت عاشورا توسط برادر ارجمند حاج کاظم قبادی قرائت و در ادامه مداحان گرامی: حاج بهنام شجاعی، حاج علی منش، حاج کاظم قبادی و حاج مصطفی فهندژ سعدی در منقبت بانوی آب و آیینه حضرت معصومه (س) با مولودی خوانی، حضار را به فیض رسانده بودند. در انتها از طرف بانیان مرحوم حسینی پذیرایی شام تدارک دیده شد. امیدواریم خداوند روح آن مرحوم را شاد و با اولیاء و انبیاء محشور بگرداند. 

گذری بر زندگینامه حضرت معصومه (س) 

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می رفت. پدران این خاندان، همه برگزیدگان و پیشوایان هدایت، گوهرهای تابناک امامت و سکان داران کشتی انسانیت بودند.  

سرچشمه دانش  

 حضرت معصومه (س) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آنکه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسید، فرزند ارجمند آن امام، یعنی حضرت رضا (ع) عهده دار امر تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت. در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هر یک از فرزندان امام کاظم (ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان گشتند. ابن صباغ ملکی در این باره میگوید: هر یک از فرزندان ابی الحسن موسی معروف به کاظم، فضیلتی مشهور دارد?. بدون تردید بعد از حضرت رضا (ع) در میان فرزندان امام کاظم (ع)، حضرت معصومه (س) از نظر علمی و اخلاقی، والامقام ترین آنان است. این حقیقت از اسامی، لقب ها، تعریف ها و توصیفاتی که ائمه اطهار (ع) از ایشان نموده اند، آشکار است و این حقیقت روشن می سازد که ایشان نیز چون حضرت زینب (س) عالمه غیر معلمه بوده است.   

مظهر فضایل 

 حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات است. روایات معصومان (ع) فضیلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد. امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است. و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت  می شوند. 

مقام علمی حضرت معصومه (س) 

 حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد. نقل شده که روزی جمعی از شیعیان، به قصد دیدار حضرت موسی بن جعفر (ع) و پرسیدن پرسش هایی از ایشان، به مدینه منوره مشرف شدند. چون امام کاظم (ع) در مسافرت بود، پرسش های خود را به حضرت معصومه (س) که در آن هنگام کودکی خردسال بیش نبود، تحویل دادند. فردای آن روز برای بار دیگر به منزل امام رفتند، ولی هنوز ایشان از سفر برنگشته بود. پس به ناچار، پرسش های خود را باز خواستند تا در مسافرت بعدی به خدمت امام برسند، غافل از این که حضرت معصومه (س) جواب پرسش ها را نگاشته است. وقتی پاسخ ها را ملاحظه کردند، بسیار خوشحال شدند و پس از سپاسگزاری فراوان، شهر مدینه را ترک گفتند. از قضای روزگار در بین راه با امام موسی بن جعفر (ع) مواجه شده، ماجرای خویش را باز گفتند. وقتی امام پاسخ پرسش ها را مطالعه کردند، سه بار فرمود: پدرش فدایش.   

فضیلت زیارت  

 دعا و زیارت، پر و بال گشودن از گوشه تنهایی، تا اوج با خدا بودن است. دعا و زیارت، جامی است زلال از معنویت ناب درکام عطشناک زندگی؛ و زیارت حرم معصومه (س)، بارقه امیدی در فضای غبارآلود زمانه، فریاد روح مهجور در هنگامه غفلت و بی خبری، و نسیمی فرحناک و برخاسته از باغستان های بهشت است. زیارت مرقد فاطمه معصومه (س)، به انسان اعتماد به نفس می دهد، و او را از غرق شدن در گرداب نومیدی باز می دارد و به تلاش بیشتر دعوت می کند. زیارت مزار با صفای کریمه اهل بیت (س)، سبب می شود که زائر حرم، خود را نیازمند پروردگار ببیند، در برابر او خضوع کند، از مرکب غرور و تکبر- که سرچشمه تمامی بدبختی ها و سیه روزی هاست- فرو آید و حضرت معصومه (س) را واسطه درگاه پروردگار عالمیان قرار دهد. بر همین اساس است که برای زیارت آن حضرت، پاداش بسیار بزرگی وعده داده شده و آن، ورود به بهشت است. در این باره از امام جواد (ع) نقل شده که فرمود: هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست.  

برگزیدن شهر قم 

پس از آنکه حضرت معصومه (ع) به شهر ساوه رسید، بیمار شد. چون توان رفتن به خراسان را در خود ندید، تصمیم گرفت  به قم برود. یکی از نویسندگان در این باره که چرا حضرت معصومه (س) شهر قم را برگزید، می نویسد: بی تردید می توان گفت که آن بانوی بزرگ، روی ملهم و آینده نگر داشت و با توجه به آینده قم و محوریتی که بعدها برای این سرزمین پیش  می آید - محوریتی که آرامگاه ایشان مرکز آن خواهد بود - بدین دیار روی آورد. این جریان به خوبی روشن می کند که آن بانوی الهی، به آینده اسلام و موقعیت این سرزمین توجه داشته و خود را با شتاب بدین سر زمین رسانده و محوریت و مرکزیت آن را با مدفن خود پایه ریزی کرده است.  

زیارت حضرت معصومه (س) از منظر روایات  

 درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه (س) روایات فراوانی از پیشوایان معصوم رسیده است. از جمله، هنگامی که یکی از محدثان برجسته قم، به نام سعد بن سعد به محضر مقدس امام رضا (س) شرفیاب می شود، امام هشتم خطاب به ایشان می فرماید: ای سعد! از ما در نزد شما قبری است. سعد می گوید: فدایت شوم! آیا قبر فاطمه دختر موسی بن جعفر (س) را می فرمایید؟ می فرماید: آری، هر کس او را زیارت کند، در حالی که به حق  او آگاه باشد، بهشت از آن اوست.

پیشوای جهان تشیع امام جعفر صادق (س) نیز در این باره می فرماید: هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب گردد. و در حدیث دیگری آمده است: زیارت او، هم سنگ بهشت است.  

زیارت مأثور درباره حضرت معصومه (ع)  

یکی از ویژگیهای حضرت معصومه (س)، ورود زیارتنامه ای از سوی معصومان (س) درباره ایشان است که پس از حضرت فاطمه زهرا (س)، او تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور دارد. بانوان برجسته ای چون: آمنه بنت وهب، فاطمه بنت اسد، خدیجه بنت خویلد، فاطمه ام البنین، زینب کبری، حکیمه خاتون و نرجس خاتون که هیچ شک و تردیدی در مقام بلند و جایگاه رفیع  آن ها نیست. هیچ کدام زیارت مأثور از سوی معصومان (س) ندارند و این نشان دهنده مقام والای این بانوی گرانقدر اسلام است. باشد که شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ویژه بانوان، این مقام بزرگ و عالی را پاس بدارند و همواره الگو و مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند. تنها در این صورت است که روح باعظمت این بانوی بزرگ از همه ما خشنود خواهد شد.  

امام رضا (ع) و لقب معصومه  

 حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش است. شاید یکی از دلایل «معصومه» نامیدن این بانو، آن باشد که عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلی یافته است. بر اساس پاره ای از روایات، این لقب از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام وارد شده است؛ چنان که فقیه بلند اندیش و سپید سیرت شیعه، علامه مجلسی (ع) در اینباره میگوید: امام رضا (ع) در جایی فرمود: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».  

کریمه اهل بیت  

 حضرت معصومه (س)  در زبان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه، به لقب ?کریمه اهل بیت? یاد می شود. از میان بانوان اهل بیت، این نام زیبا تنها به آن حضرت اختصاص یافته است. بر اساس رویای صادق و صحیح نسب شناس گرانقدر، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، این لقب از طرف امام صادق (ع) بر حضرت معصومه (س) اطلاق شده است. در این رؤیا، امام صادق (ع) به آیت الله نجفی که با دعا و راز و نیاز، تلاش پیگیری را برای یافتن قبر مطهر حضرت زهرا (س) آغاز کرده خطاب فرمود: برتو باد به کریمه اهل بیت.  

القاب حضرت معصومه (س) 

 به طور کلی، سه زیارت نامه برای حضرت معصومه (س) ذکر شده که یکی از آن ها مشهور و دو تای دیگر غیر مشهور است. اسامی و لقب هایی که برای حضرت معصومه (س) در دو زیارت نامه غیر مشهور ذکر شده؛ به قرار ذیل است: طاهره (پاکیزه)،  حمیده (ستوده)؛ بِرّه (نیکوکار)؛ رشیده (حد یافته)؛ تقّیه (پرهیزگار)؛ رضّیه (خشنود از خدا)؛ مرضیّه (مورد رضایت خدا)؛ سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)؛ سیده رضیّه مرضّیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)؛ سیدةُ نساء العالمین (سرور زنان عالم). هم چنین محدثّه و عابده از صفات و القابی است که برای حضرت معصومه (س) عنوان شده است.  

شفاعت حضرت معصومه (س)  

 بالاترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام است که در قرآن کریم، از آن به ?مقام محمود? تعبیر شده است. همین طور دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم اسلام، شفاعت گسترده ای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است و می تواند همه اهالی محشر را فرا گیرد. این دو بانوی عالی قدر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه زهرا (س) و شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه (س) هستند. در مورد شفاعت گسترده حضرت زهرا (س) همین بس که شفاعت، مهریه آن حضرت است و به هنگام ازدواج، پیک وحی طاقه ابریشمی از سوی پروردگار آورد که در آن، جمله ?خداوند مهریه فاطمه زهرا را، شفاعت گنهکاران از امت محمد (ص) قرار داد?، این حدیث از طریق اهل سنت نیز نقل شده  است. پس از فاطمه زهرا (س) از جهت گستردگی شفاعت، هیج بانویی به شفیعه محشر، حضرت معصومه (س) نمی رسد. بر همین اساس است که حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند: ?با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.  

سرّ قداست قم  

در احادیث فراوانی به قداست قم اشاره شده است. از جمله امام صادق (ع) قم را حرم اهل بیت (ع) معرفی و خاک آن را، پاک و پاکیزه تعبیر کرده است. همچنین ایشان در ضمن حدیث مشهوری که درباره قداست قم به گروهی از اهالی ری بیان کردند، فرمودند: بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت، او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند?. او می گوید: من این حدیث را هنگامی از امام صادق (ع) شنیدم که حضرت موسی بن جعفر(ع) هنوز دیده به جهان نگشوده بود. این حدیث والا، از رمز شرافت و قداست قم پرده برمی دارد و روشن می سازد که این همه فضیلت و شرافت این شهر که در روایات آمده، از ریحانه پیامبر، کریمه اهل بیت (س)، مهین بانوی اسلام، حضرت معصومه (س) سرچشمه می گیرد که در این سرزمین دیده از جهان فرو می بندد و گرد و خاک این سرزمین را، توتیای دیدگان حور و ملایک می کند.   

محبت و مباهات حضرت معصومه (س) به امام هشتم  

 مدت 25 سال تمام، حضرت رضا (ع) تنها فرزند نجمه خاتون بود. پس از یک ربع قرن انتظار، سرانجام ستاره ای تابان از دامان نجمه درخشید که هم سنگ امام هشتم (ع) بود و امام (ع) توانست والاترین عواطف انباشته شده و در سودای دلش را بر او نثار کند. بین حضرت معصومه و برادرش امام رضا (ع) عواطف سرشار و محبت شگفت انگیزی بود که قلم از ترسیم آن عاجز است. در یکی از معجزات امام کاظم (ع) که حضرت معصومه (ع) نیز نقشی دارد، هنگامی که نصرانی می پرسد: شما که هستید؟ می فرماید: ?من معصومه، خواهر امام رضا (ع) هستم. این تعبیر، از محبت سرشار آن حضرت به برادر بزرگوارش امام رضا (ع) و نیز از مباهات ایشان به این خواهر- برادری سرچشمه می گیرد.  

سرآمد بانوان 

 فاطمه معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی، در بین فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش، علی بن موسی الرضا (ع) در والاترین رتبه جای دارد. این درحالی است که بنا بر مستندات رجالی، فرزندان دختر امام کاظم (ع) دست کم هجده تن بوده اند و فاطمه در بین این همه بانوی گران قدر، سرآمد بوده است. حاج شیخ عباس قمی آنگاه که از دختران موسی بن جعفر (ع) سخن می گوید، درباره فاطمه معصومه (س) می نویسد: بر حسب آنچه به ما رسیده، افضل آن ها، سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی (ع) معروف به حضرت معصومه است.  

فضیلت بی نظیر   

 شیخ محمد تقی تُستری، در قاموس الرجال، حضرت معصومه (س) را به عنوان بانوی اسوه معرفی کرد و فضیلت وی را در میان دختران و پسران حضرت موسی بن جعفر (ع)، غیر از امام رضا (ع) بی نظیر دانسته است. ایشان در این زمینه چنین می نویسند:  ?در میان فرزندان امام کاظم (ع) با آن همه کثرتشان، بعد از امام رضا (ع) کسی هم شأن حضرت معصومه (س) نیست.  بی گمان این گونه اظهار نظرها و نگرش به شخصیت فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع) بر برداشت هایی استوار است که از متن و روایات وارده از ائمه اطهار (ع) به دست آمده است. این روایت ها، مقام هایی را برای فاطمه معصومه (س) برشمرده اند؛ مقامی که نظیر آن، برای دیگر برادران و خواهران وی ذکر نکرده اند و به این ترتیب، نام فاطمه معصومه (س) درشمار زنان برتر جهان قرار گرفته است.

به جـــان پاک تو ای دختر امام، ســلام       

به هر زمان و مـکان و به هر مقام، سـلام

تویـی که شــاه خراسان بود بــرادر تــو         

بـــر آن مقام رفیــع و بـر این مقام، ســلام

به هر عدد که تکلم شـود به لیل و نهار        

هــــزار بـار فـــزون تـر ز هـر کـلام، ســلام

صبح تا شب و از شام، تا طلیعه صبــح       

بر آستـانه قــدسـت علی الـدوام، ســلام

در آســـمان ولایــت، مــه تمــامی تـــو      

ز پای تا به ســرت ای مـــه تـمـام، ســلام

به پیشگــاه تو ای خواهـــر شه کـَـونین       

ز فـرد فـرد خلیـق، به صبح و شام ســلام

منم که هر سر مویم به هر زمان گویـد        

به جـان پــاک تـو ای دخــتـر امـام، ســلام 

غروب غمگین  

حضرت فاطمه (س) پس از  ورود به شهر قم، تنها هفده روز در قید حیات بود و سپس دعوت حق را لبیک گفت و به سوی بهشت برین پرواز کرد. این حادثه در سال 201 هجری رخ داد. سلام بر این بانوی بزرگوار اسلام از روز طلوع تا لحظه غروب. درود بر روح تابناک معصومه (س) که اینک آفتاب حرم باصفایش، زمین قم را نورانی کرده است. سلام بر سالار زنان جهان و فرزند پیام آوران مهر و مهتران جوانان بهشتی. ای فاطمه! در روز قیامت، شفیع ما باش که تو در نزد خدا، جایگاهی ویژه برای شفاعت داری.    برداشت از: موسسه تبلیغاتی حضرت ولی عصر (عج)

توهین و گستاخی به پیامبران تازگی ندارد!!!!!

توهین به پیامبران مخصوصاً پیامبران عظیم الشان سابقه ای به قدمت پیامبران دارد. توهین به حضرت ابراهیم (ع) و در انتها آتشی که برای سوختنش مهیا می شود! توهین به حضرت نوح (ع) و کشتی که بار امانت خداوند را به ساحل نجات رسانید! توهین به حضرت عیسی (ع) که به صلیب کشاندن او آخرین آنان بود! توهین به حضرت موسی (ع) خود حکایتی هفتاد من کاغذ دارد! جالب توجه در این است که بیشترین توهین به حضرت موسی (ع) از طرف امتش انجام شده است. گوساله سامری همان و هفتاد من کاغذ خوانده و ناخوانده همان!!!!! به پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد رسول الله که درود و صلوات خدا بر او و اهلبیت راستینش باد، بارها و بارها در طول حیات و همچنین در مماتش توهین شده است. جالب توجه در این است که در حیاتش هم بیشتر توهین ها از جانب یهودیان مدینه و اطراف بوده است. جنگ خندق نمونه بارز این عداوتها است. محاصره اقتصادی، کشتار یاران پیامبر، شعب ابی طالب، هجرت به حبشه، هجرت به مدینه همه و همه برای توهین به پیامبر و یاران او بوده است. بعد از قدرت گرفتن پیامبر و توسعه دین اسلام کافران و در راس آنها یهودیان و نصرانی های مکه و مدینه از هیچ توهین و آزار و اذیتی دست بردار نبودند. جنگ های صلیبی در چند قرن گذشته و در انتها تشکیل غده ی سرطانی به نام اسراییل همه قد علم کرده بودند تا به نوعی ریشه اسلام و مسلمین را بخشکانند که به لطف حق این کار میسر نشد و میسر شدنی هم نیست که خدا حافظ حق و دشمن ظالمان هست. و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین .  

از آن روزی که آن مردک سیبیلوی به ظاهر شیطان مانندی که خود را روحانی کلیسایی خالی از سکنه می داندُ اقدام به آتش زدن قرآن نمود و تا قبل از آن که سلمان رشدی مرتد افسانه هایی برای اسلام و مسلمین نوشت همه و همه شاید یک بازی سیاسی است که یک سر این طناب خیمه شب بازی به دست اربابان صییونیست و آمریکایی و اروپایی است .

فیلم سینمایی توهین به پیامبر نه اولینش هست و نه می توان ادعا کرد که آخرینش هم باشد، اما این از بی شرمی و جسارت سازندگان این نوع ابزارهای توهین به عقاید یک امتی بزرگ چون اسلام است که بیشتر توصیه ی پیامبر این امت به درستی و برادری و برابری است. مطمئن هستم که سازندگان و حمایت کنندگان این فیلم به سزای اعمالشان خواهند رسید که در این مورد جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. اما این انتظار بیهوده ای نیست که دولتهای اسلامی دست از حمایت این خوک های اروپایی و آمریکایی بردارند و با ترفندهایی که دارند از جمله قطع روابط اقتصادیُ سیاسی و اجتماعی آنان را زمین گیر کنند.