شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهدای غواص

جانم فدای مردی و مردانگیتان  

  

دیروز با دست بسته آمدید و با دست های باز به استقبال آمدیم

 

 

متن کامل این پیام «حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره های معنوی امت را با شکوهی هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.

سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید.

و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید.

و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می شناسید و می نیوشید و پاسخ می گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.

و سپاس بی حد از خدای مالک دلها و سلام بی پایان بر حضرت بقیة الله ـ روحی فداه ـ که صاحب این ثروت عظیم است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید علی خامنه ای

بیست و ششم خرداد 1394

جشن میلاد حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) توسط هیئت جان نثاران حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) در مسجد جامع سعدی

جشن میلاد حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) (نیمه شعبان) توسط هیئات جان نثاران حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) ، پایگاه مقاومت شهید عرشی و صندوق قرض الحسنه حجه بن الحسن العسکری (عج) امروز از ساعت 18در مسجد جامع سعدی شیراز برگزار شد. در این جشن باشکوه پس از قرائت کلام الله مجید حاج عباس فهندژ به عنوان مجری برنامه ها را دنبال می کرد و در خلال برنامه ها اشعار بسیار زیبایی در منقبت حضرت امام زمان (عج) قرائت می کرد. آقای حامد معصومی هم با اشعار بسیار زیبا مدیحه سرایی کردند. در ادامه میهمان ویژه حضرت حجه الاسلام حاج سید معزالدین حسینی الهاشمی فرزند حاج سید نورالدین الحسینی الهاشمی به عنوان سخنران دعوت شد.  

 

صحبت های ایشان روی چند محور بود که در ابتدا از هیئات جان نثاران حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) صحبت کرد. ایشان ضمن قدردانی از اصحاب هیئت و به ویژه زنده یاد حاج خداخواست فهندژ سعدی فرمودند: برای نامگذاری این هیات در مقابل فرقه ی ضاله ی بهائیت نام مبارک حضرت حجت (عج) انتخاب شد. محور بعدی صحبت های ایشان در باب یکی از احادیث مربوط به حضرت امام صادق (ع) بود که در پنج کتاب معتبر هم آورده شد. از امام صادق (ع) سوال شده بود که چرا شما قیام نمی کنید؟ ایشان در جواب فرمودند که یاران از جان گذشته و مخلص به تعدادی نیستند که بتوان قیام کرد. امروزه هم اینگونه است. خیلی ها ادعای انتظار را دارند اما در عمل کارهایی انجام می دهند که زمان انتظار را به تعویق می اندازند. وقتی بی حجابی را می بینند خم به ابرو نمی آورند. در معاملات و کاسبی احتکار، کم فروشی، گران فروشی دارند. ما همچنان امید داریم که امام زمان (عج) هر چه زودتر بیاید تا ریشه ی فرقه هایی که آبروی اسلام را بردند بسوزاند. داعش ها، سلفی ها، تکفیری ها، طالبان ها، وهابی ها با هر کسی که نام علی و فاطمه داشته باشند بد اخلاقی می کنند و سر می برند. 

 

زنده یاد سید نورالدین الحسینی الهاشمی از مبارزان قبل از انقلاب بود. ایشان در واقع پدر معنوی هیئات مذهبی شیراز به حساب می آمد. حزب برادران که شاخه ای از آن در سعدی شکل گرفت افرادی همچون زنده یادان: حاج خداخواست فهندژ سعدی، حاج نور محمد احمدی، مشهدی محمد فهندژ سعدی، حاج عوض علی فهندژ سعدی، حاج ناصر فهندژ سعدی، حاج سید مسلم حسینی، حاج عزیز فهندژ سعدی، حاج میرزا علی فهندژ سعدی، حاج علی کوهی، حاج اصغر دهقان، حاج رضا علی فهندژ سعدی، سید غلامرضا شریفی، و بانو معصومه عزیزی که از شاگردان آمیرزا بودند بعد از فوت آن مرحوم زیر نظر آیت الله سید نورالدین هاشمی در سال 1326 حزبی به نام حزب برادران شعبه 11 قریه سعدی را تاسیس کردند. شعار این حزب انما المومنون اخوه بود که با الهام از منویات داهیانه مرحوم حاج سید نورالدین الحسینی الهاشمی مدیریت برنامه های سعدی را بر عهده داشتند. این حزب در مقابل تفکرات غیر مذهبی و التقاتات مذهبی و تفکرات بهائیتی که در سعدی وجود داشت ایستادگی می کردند. در سال 57 با درگیری های انقلابیون با بهائیت این گروه بساط خودشان را جمع کردند و از سعدی رخت بر بستند. 

در این جشن با شکوه میهمانان ویژه ای هم حضور داشتند از جمله: نماینده محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی دکتر قادری و همچنین برخی از نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز حضور داشتند. 

علاوه بر این جشن، جشن های دیگری هم در سعدی برگزار شد. جشن مربوط به هیئت ابن الزهرا(س)، جشن مربوط به مسجد صاحب الزمان (عج)، جشن مربوط به مسجد امام موسی کاظم (ع)، جشن مربوط به حسینیه حضرت امام زین العابدین (ع) و همچنین جشن های متعدد دیگری در کوچه ها، معابر و منازل برگزار شد.