شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شبه پاسخی به صحبت آقای روحانی در جمع مشاوران اقتصادی

     آقای روحانی در جمع مشاوران اقتصادی فرمودند: آرمان ما به سانتریفیوژ متصل نیست وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال توسعه مستمر و پایدار و همه جانبه است، ضرورت تعامل با کشورهای جهان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تجربه زندگی سیاسی من نشان می‌دهد که کشور نمی‌تواند با انزوا رشد مستمر داشته باشد. البته این موضوع بدین معنا نیست که از اصول و آرمان‌های خود دست برداریم ضمن اینکه اساساً در روند مذاکرات کسی از اصول و آرمان‌ها سخن نمی‌گوید بلکه در آن جا اصل مهم موضوع منافع است و هر کشوری به دنبال منافع خویش است.

     رئیس جمهوری اضافه کرد: در توافق ژنو نیز که موفقیت و پیشرفتی داشتیم و توانستیم از بخشی از تحریم‌ها عبور کنیم کسی روی اصول و آرمان معامله نکرد بلکه طرفین با یکدیگر سخن گفته و مذاکره بر مبنای فرصت‌ها و منافع مشترک است و اساساً مذاکرات به این معنا است که بین خواست ما و خواست طرف مقابل پلی ایجاد شود.

     روحانی تأکید کرد: اصول و آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست بلکه به قلب، مغز و اراده ما متصل است که باید این اتصال را هرچه بیشتر تقویت کنیم . 

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، نیازمند راه‌حل‌های متنوع و مختلف هستیم، بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در مسایل مهم کشور بویژه در حوزه اقتصادی و پرهیز از خوددرمانی تأکید کرد.

     در جواب بیانات ریاست محترم جمهوری باید گفت: مگر حضرت امام (ره) این نکات را نمی دانستند که می فرمودند: مرگ بر آمریکا، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. در دوران جنگ که کشور ما نیازمند تسلیحات نظامی بود و می توانستیم به یک اشاره با آمریکا ارتباط برقرار کرده و این همه جوانان را شهید نکنیم؛ حضرت امام نمی دانستند و شما در مدت دوران سیاسی به این موضوع مهم دست یافتید. مگر در دوران اقتدار آیت الله هاشمی نمایندگانی با کیک و هدایا از آمریکا به ایران نیامدند و دست دوستی بلند نکردند. آن وقت هم هنوز آقای روحانی دیپلم سیاست را نگرفته بودند تا به امام گوشتزد کنند که ای پیر جماران آگاه شو و از این غفلت و انزوا بدر آی! شاید آن زمان امام و مردم نمی دانستند که اصول را باید در قلب و سر نگهداری کرد نه در عمل. من با هر سیاست مثبتی که منجر به رفع تحریم ها بشود و مردم کشورم را از وضعیت نامطلوب اقتصادی بدر آورد موافق هستم، اما نه با هر وسیله ای که آرمان های ما به زیر سوال برود. آرمانم های ما هم در سینه، هم در قلب و هم در دستان و چشمان بیدارمان هست که هر گاه به خطر بیافتد با جان و دل از آن ها پاسداری می کنیم. 

     به نظر من در این ایام میمون و مبارک که میلاد خاتم رسولان و امام ناصحان و هفته ی وحدت است، آقای روحانی بیشتر متمرکز وحدت کشورهایی باشد که پرچم اسلام را به عنوان سمبل پایداری، استقامت و علم ملی و مذهبی کشورشان می دانند. اگر همین کشورهای اسلامی به هم نزدیک تر بشوند نیازی به گنده گویی های آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و آلمان نخواهد بود و ما حاضریم برای اسلام هم که شده کرنش کنیم و با کشورهای مسلمان همکاری کنیم. دیگر زمان پهلوی نیست که رابطه با آمریکا را به هر چیز دیگری ترجیح بدهند. امروزه ما دوست داریم با عربستان و امثالهم غیر وهابی رابطه برقرار کنیم. این شدنی است. رفت و آمد ما با عربستان، عراق و سوریه و لبنان بیشتر از آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی است. کاش تیم هسته ای این چندین ماهه اوقات خودشان را مصروف اعتلا بخشیدن به رابطه با این گونه کشورها می کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
fatemehsheikholeslami شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:02

سلام، چه کسی‌ مسول عدم امضای توافق نها‌یی خواهد بود؟ رهبر؟ روحانی؟ دلواپسان؟ همه ما؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد