شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

تا کنون دست های قطع شده ای ندیدم، شاید دزدی در مملکت ما وجود ندارد یا خیلی نادر است!


     واقعاً در ایران اسلامی دست های قطع شده ای که برای دزدی، حکم شرعی اجرا شده باشد ندیدم. البته هیچ وقت فکر نکرده و نمی کنم که دزد در ایران وجود نداشته و یا ندارد، اما از این که چرا برای اجرای احکام دست هاتی قطع شده ای را نمی بینم همواره برایم یک سوالی بود که گاهی برای خودم توجیه می کردم، شاید قاضی برای رسیدن به اصل حکم و اجرا همه ی شرایط را آماده ندیده و یا و یا و یا


Image result for ‫دست های قطع شده از اجرای احکام‬‎

     با توجه به اختلاص ها ی خیلی بزرگ سنوات قبل که امروزه کهنه شده و فقط قلب هر انسان مستضعف و فقیری را به درد می آورد و بعد از آن فیش های نجومی که دل هر کارمند و کارگری را ریش ریش می کند و باز هم پرونده های سنگینی که برای هر متهم به فساد مالی سنگین تر می شود و حکم نهایی برایش صادر نمی شود. همه و همه دست به دست هم گذاشته و مردم تا دندان در فقر و منجلاب را به فکر فرو برده که چرا احکام اسلامی اجرا نمی شود. چرا دست های قطع شده ای در جامعه نمی بینیم تا برای دیگران عبرت بشود و دیگر از این گونه دزدی ها انجام ندهند. فقط نماز و روزه و حجاب از آیات صریح قرآن نیستند که باید اجرا بشوند. آیات مربوط به دزدی هم به صراحت بیان کرده که دست هاباید قطع شوند و جای هیچ تفسیر و رایی نیست. یکی از احکام تامل برانگیز، قاطع، سخت گیرانه و بازدارنده  دین اسلام حکم  بردیدن دست دزد است . این حکم به صورت صریح در قران مطرح شده است و سنت پیامبر و امامان نیز مهر تاییدی بر این حکم زده است. بر اساس اسلام اگر زن و یا مردی مرتکب دزدی شود ، مجازات آن  بریدن دست او است.

وَ السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَیْدِیَهُما جَزاءً بِما کَسَبا نَکالاً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ  ( آیه 38 سوره مائده )
دستان مرد دزد و زن دزد را به سزای آنچه کرده اند  و بواسطه و مجازاتی ازناحیه خدا ، قطع کنید وخدا مقتدری شکست ناپذیر وحکیم است. ( تفسیر المیزان )
دست مرد دزد و زن دزد را ، به کیفر عملی که انجام داده اند ، بعنوان یک مجازات الهی ، قطع کنید! و خداوند توانا و حکیم است. ( آیت الله مکارم شیرازی )
فَمَنْ تابَ مِنْ بَعْدِ ظُلْمِهِ وَ أَصْلَحَ فَإِنَّ اللَّهَ یَتُوبُ عَلَیْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ   ( آیه 38 سوره مائده )
پس هر کس بعد از ظلمش توبه کند و آنچه را فاسد کرده اصلاح نماید، پس همانا خداوند بسوی او باز می گردد و توبه اش را می پذیرد، بدرستی خدا آمرزنده و مهربان است. ( تفسیر المیزان )
اما آن کس که پس از ستم کردن ، توبه  و جبران نماید ، خداوند توبه او را می پذیرد ( و از این مجازات معاف می شود ، زیرا ) خداوند ، آمرزنده و مهربان است. ( آیت الله مکارم شیرازی )

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد