شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

شهدای ایگل

شهید سید عبدالمقیم مقیمی ( منسوب به ایگل )

فرازی از وصیت نامه شهید

آن کس که ترا شناخت جان را چه کند        فرزد و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه  کنی هر دو  جهانش    بخشی        دیوانه تو هر دو جهان  را چه کند

اینجانب سید عبدالمقیم مقیمی فرزند نعمت متولد 1340در سلامت کامل روحی و جسمی وصیت می کنم که اولا :پس از فوتم جسد مرا در بهشت زهرا دفن نمایید .ثانیا :یلیه موارد حقوقیم به همسرم واگذار شود .ایشان پس از من عهده دار کلیه مسئولیتها ،اعم از تربیت فرزندانم و مسائل مربوط به ایشان می باشد .

من به دنبال هدفم رفتم ،تا به حول و قوه الهی ،دینم را در باره اسلام و قران و امام عزیز انجام دهم . من می روم تا از مرز و بوم میهن اسلامی خود در مقابل کفار بعثی متجاوز عراق دفاع کنم .

همسرم ، امیدوارم فرزندانم را طوری تربیت کنی که دنباله رو هدف من باشند . فرزندانم باید خدمت گزار کشور و پیرو خط امام (قدس سره شریف ) و حافظ قران و اسلام باشند . من راهم را ادامه خواهم داد و اگر بر نگشتم امید است در تربیت فرزندانم از لحاظ روحی و اخلاقی و مذهبی از هیچ کوششی دریغ نورزی .

در خاتمه شما بزرگان و همسر عزیزم را به پروردگار متعال می سپارم . امید سلامتی کامل شما را دارم و همانطور که اشاره شد ،باشد که همسر مهربانم ،مادری شایسته و فداکار برای فرزندانم باشد .                                 

                      

                                                          سید عبدالمقیم مقیمی 4/10/64

پژواک همسر

من به عنوان همسر شهید سید عبدالمقیم مقیمی می خواهم چند سطری بطور مختصر از هزاران محا سن و صفات نیک همسرم بنویسم .نمی دانم چگونه شروع کنم ،زیرا او یک قهرمان و یک انسان کامل و از نظر اخلاقی سر امد بود .او سربازی شجاع ، متدین ،باتقوی ،پرهیزگار ،وپیرو ولایت فقیه وخط رهبری بود .

اگر چه او پس از ازدواج ، تمام اوقاتش در جبهه و در مصاف و مبارزه با کفار بعثی و دفاع از مرز و بوم میهن اسلامیمان گذشت ،با وجود این هر زمانی که برای دیدن خانواده به تهران می امد ، بیشتر اوقاتش در مسجد و ارشاد دوستان و اقوام و خانواده می گذشت .

شهید جزء پرسنل لشکر 23 نوحه ( نیروی مخصوص )بود که در مصاف با دشمنان اسلام در پسوه به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

                                                                                   همسر   ۱۴/۴/۷۸ 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زندگینامه شهید محمد تقی برا تی

شهید محمد تقی براتی در سال 1345 در یک خانواده مذهبی و متدین در تهران منطقه نارمک میدان 92 بدنیا آمد .زادگاه پدرش خمین و مادرش اهل روستای ایگل از توابع رودبارقصران است .شهید دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه نصیری خیابان پدر ثا نی و تحصیلات راهنمایی را هم در همان محدوده به اتمام رساند .به خاطر علاقه ای که به رشته های فنی (تراشکاری )داشت ، در حین تحصیل دوران دبیرستان به تراشکاری هم اهتمام می ورزید .شهید به لحاظ علاقه ای که به امام و انقلاب داشت در سالی که دوم دبیرستان را می گذراند ، از طریق مسجد الحسین نارمک به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید ...

شهید فردی با اندیشه والا به اسلام ، انقلاب ،امام وآگاه به مسائل دینی بود .رفتارش با پدر و مادرش بسیار مهربان و در جمع دوستان ، آشنایان و همسایگان رفتاری مطابق با شرع مبین اسلام داشت .شهید به نماز و روزه اهمیت فراوانی می داد ،چنانچه در وصایای خویش بدین نکته هم اشاره نموده است .شبهای جمعه به مسجد ایگل می رفت و در نماز جماعت و دعای کمیل شرکت می کرد .شهید از روحیه معنوی بسیار بالایی برخوردار بود .

شهید بزرگوار در منطقه های عملیاتی کردستان و در پست مخابرات (بی سیم ) در لشکر سید الشهدا حضور داشت . او در عملیات های متعددی شرکت کرد وسر انجام در فروردین سال 1363در منطقه عملیاتی طلاییه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدا پیوست . 

فرازی از وصیت نامه شهید محمد تقی براتی  

                                                                                      

بنام خداوند تبارک وتعالی وصیتنامه خود را می نویسم .اولا از تمام دوستان می خواهم که مرا حلال کنند ،همچنین از پدرو مادر و برادران و خواهر گرامیم تمنا دارم که مرا حلال کنند . از شما می خواهم راه اسلام را پیش گرفته و امام عزیز را تنها نگذارید .جبهه ها را خالی نگذارید .سعی کنید برای من گریه نکنید ، بلکه برای اباعبدالله الحسین (ع)و یاران و فرزندانش بگریید .اگر سعادت بود که شهید شوم ،برای من حجله نگذارید زیرا پول آن به جیب سرمایه داران می رود و فایده ای ندارد .

از پدر و مادر عزیزم می خواهم که کمتر از امکانات بنیاد شهید استفاده نمایند و در صورت امکان اصلا استفاده نکنند .از تمامی کسانی که به مجلس ختم می آیند تمنا دارم به جای گریه یک روز نماز و اگر توانستند یک روز ، روزه قضای مرا بگیرند . از تمامی شما حلالیت می طلبم و التماس دعا دارم .                                      

    5/12/62   اندیمشک

                                                " روحش شاد و یادش گرامی باد " 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

شهید محمد حسن براتی (منسوب به ایگل )

شهید محمد حسن براتی از کودکی با خدا و در پای منبر امام حسین (ع)و اهل بیت بزرگ شد . در بدو انقلاب ، فعالیتهای ایشان با توجه به آموزش در مکتب اهل بیت هدفدار تر گشت . با تبعیت از ولی امر خویش حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه )در تمامی تظاهرات و در گیریها ی دانشجویی علیه رژیم طاغوت شرکت می کرد .شهید با تشکلهای مذهبی ، علیه رژیم شاه همکاری نموده تا اینکه انقلاب به ثمر رسید . او در لباس سربازی پس از دوره آموزشی به منطقه کردستان اعزام گردید . شهید والا مقام در منطقه مهاباد یه مرکز تجمع گروههای محارب و ضد انقلاب بود ، مشغول خدمت گردید .ایشان برای اینکه والدینش نگران نشوند ، هیچگاه از وضعیت ناهنجار و در گیریهای آن منطقه برای خانواده تعریف نمی کرد .همواره به خانواده اش دلداری می داد و می گفت که آن منطقه امن و هیچگونه مشکلی وجود ندارد .هر وقت صحبت از نرفتن به منطقه می شد ، می گفت :مگر خون من از دیگران رنگین تر است ؟ مگر آن جوانان پدر و مادر ندارند ؟این تکلیف است و باید به این تکلیف عمل کنم . 

                                

شهید بزرگوار ، در راه ادای همین تکلیف به معبود خود رسید و به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوست .خداوند روح بلند ایشان را با شهدای کربلا محشور گرداند و به ما توفیق بدهد راه آنان را ادامه بدهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد