شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

نماز جمعه شیراز و تجلیل از امید نوروزی

نماز جمعه شیراز و تجلیل از امید نوروزی 

حضرت آیه الله ایمانی امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز به تجلیل از جوان دلاور شیرازی امید نوروزی پرداخت. ایشان در ادامه فرمودند: این جوان به جای تفریحات ناسالم به ورزش روی آورده و با تمرینات مستمر وهمت و غیرت توانست در بازیهای آسیایی در چین مقام افتخار را کسب نموده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد. این جوان در میعادگاه نماز جمعه مدال پر افتخارش را که با زحمات زیادی کسب نموده بود ، تقدیم موزه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) کرد. امام جمعه محترم در ادامه با انتقاد از مسوولین مربوطه در ارتباط با پاکسازی و بازسازی اطراف حرم مطهر شاهچراغ فرمودند: امید نوروزی تمام سرمایه خودش را که با زحمات زیادی به دست آورده بود تقدیم حرم مطهر نموده ، ولی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که دو سال پیش در شیراز بیان نمودند که باید اطراف حرم مطهر از بودجه های گوناگون بازسازی شود، این امر توسط مسوولین مربوطه محقق نشده است. بعضی از مسوولین ضمن کمک نکردن سنگ اندازی هم می کنند. 

امام جمعه محترم در ادامه به روز 16 آذر روز دانشجو اشاره و گفت : در 16 آذر 1332 نیکسون نماینده دولت وقت آمریکا به ایران آمده بود. دانشجویان با تفکر استقلال طلبی و عدالت محوری دست به اعتراض زدند. عوامل رژیم با دانشجویان درگیر شده و در این برخورد 3 شهید و 30 نفر زخمی به جای گذاشتند. رژیم طاغوت دانشجویان را به خون کشانید و این خون در پیکره دانشجویان جاری و ساری شد. امروزه هم دشمنان فکر می کنند با تحریم می توانند به اهداف خودشان برسند ، با کشتن و ترور می توانند به اهداف خود برسند. اما محقق نشد. آنها شهیدان رجایی، باهنر،بهشتی ، مطهری، شهدای محراب و غیره را به خاک و خون کشاندند. دیروزاز بزرگان اساتید را ترور کرده و امروز دو تن از اساتید دانشمند را ترور کردند تا به خیال خام خودشان جلوی علم و پیشرفت ما را بگیرند.آنها باید این را بدانند که با هر ترور مردم ما مصمم تر از پیش به سمت پیشرفت خواهند رفت.

انتظارات ما از دانشجویان

1 – مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و عدالت می خواهیم. مدل چینی و ژاپنی و انگلیسی و آمریکایی به درد ما نمی خورد.

2 – عدالت خواهی جزء مطالبه دانشجویان ما باشد.

3 – دشمن به جنگ نرم آمده است. باید قرارگاه بسازیم که قرارگاهش دانشگاهها و افسرانش دانشجویان باشند. باید در مقابل جنگ نرم سازماندهی صورت بگیرد. دشمن امروز به سمت دانشگاه نظر دارد. 

حواشی 

دعای باران 

مجری نماز جمعه همراه با مردم 5 بار دعای باران را قرائت کرده بود. 

امید نوروزی 

امید نوروزی امروز ساعت 8 با هواپیما وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز گردید. مردم به استقبالش رفته و به همراه ایشان به پابوس شاهچراغ رفته و هنگام نماز به مصلای نماز جمعه آمده بود. پس از پایان نماز مردم دسته دسته به سمتش می رفتند و با ایشان رو بوسی می کردند. 

  

امید نوروزی جوان رعنای شیرازی اولین مدال طلای کشتی فرنگی آسیایی را دریافت کرد. 

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد