شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

اجرای مراسم شیبه تابوت حضرت زهرا (س) در شهرک سعدی

امروز هم ستاد فاطمیون شهرک سعدی متشکل از همه ی هیئات شهرک، طبق سنوات گذشته در روز شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع شبه تابوت آن حضرت را اجرا کردند. این مراسم که در ساعت 30/9 دقیقه از بلوار بوستان شهرک سعدی درب منزل جناب حاج سید کمال خردمندان شروع و پایان آن انتهای بیست متری حسینیه حضرت امام زین العابدین (ع) بود. جمعیت زیادی از این مراسم استقبال کردند. شبه تابوت نمادین آن حضرت روی دوش بانوان پیشاپیش به حرکت درآمد و سنج و دمامه و صدای مداحان شهرک سعدی سکوت شهر را شکست و همه را محزون نمود. این مراسم همزمان با اذان ظهر و نماز جماعت به پایان رسید. در پایان از تمامی عزادارن پذیرایی صورت گرفت. در اجرای این مراسم جا دارد که از تمامی مردم خوب شهرک سعدی، هیئات، نیروهای انتظامی، اداره راهنمایی و رانندگی و همچنین آتش نشانی کمال تقدیر و تشکر بعمل می آید. 

همزمان با عزاداری بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) تعداد 6 شهید گمنام هم در شیراز تشییع شد. این شهدا که در عملیات های خیبر، مجنون، وافجر به شهادت رسیدند از ساعت 30/9 دقیقه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)  و در میان خیل جمعیت عزادارتشییع شد. یکی از شهدا به شهرک گلستان منتقل شد تا پی از تشییع در بوستان شهدای گلستان تدفین شود. دو تن از شهدای گمنام قرار است که فردا در شهرهای سپیدان و خرامه تشییع و تدفین شوند.  

 

  

 

 پیکر یک شهید گمنام با پرچم سرخ گنبد حضرت ابوالفضل(ع) تشییع و در بوستان شهدای گمنام شهرک گلستان تدفین شد.

مراسم تشییع این شهید عزیز به همراه پیکرهای مطهرچهار شهید گمنام دیگر ساعت 9:30 روز یکشنبه(25فروردین ماه) همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از حرم مطهر احمد بن موسی (ع) تشییع و ساعت 11 صبح در جمع عزاداران فاطمی از ابتدای شهرک گلستان جنب سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز آغاز و سپس در محل بوستان شهدای گمنام شهرک گلستان به خاک سپرده شد.

امام جمعه شهرک های غرب شیراز گفت: امسال در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به برکت وجود شهد ای گمنام، عزای فاطمیه در شهر شیراز رنگ و بوی دیگری گرفت و صحنه عاشورای فاطمی را شاهد بودیم. 

حجت الاسلام مجدالدین تجرد عصر یکشنبه در حاشیه آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرک گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهیدان از تمام هستی خود در دنیا گذشتند و نزد خدا جایگاه بالایی دارند.

وی بیان کرد: شهید گمنام، نزد ما گمنام است و در آسمان ها و نزد پروردگارش خوشنام، بلند مرتبه و در عرش است.

تجرد اظهارداشت: مردم شهرک گلستان و شهرک های غرب شیراز ارزش وجود شهید را به خوبی درک کرده اند و در مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار صحنه های ماندگاری را خلق کردند.

وی اضافه کرد: از امروز شهرک های غرب شیراز رنگ و بوی دیگری دارد زیرا معطر به بوی شهید است و مفتخریم که شهرک های غرب شیراز به ویژه شهرک گلستان به وجود یک انسان ایثارگر که تمام هستی خود را فدای انقلاب کرده متبرک شده است.

تجرد ادامه داد: وجود شهید در شهرک گلستان مسوولیت مردم شهرک های غرب شیراز را بیشتر می کند تا اعمال، رفتار و تفکر شهید را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم که امیدواریم رهرو خوبی برای این شهید باشیم.


در این آیین بیش از 10 هزار نفر از امت شهید پرور، خانواده معظم شهدا ، رزمندگان ، آزادگان ، روحانیت معظم ، دانشگاهیان و دانش آموزان ، اصناف و بازاریان، روحانیون و سایر اقشار شرکت کردند.

برداشت از خبرگزاری

ستاد فاطمیون شهرک سعدی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد