شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای شوراها از فردا 26 فروردین

وزیر کشور با بیان اینکه ثبت‌نام کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا از 26 فروردین ماه به مدت هفت روز انجام می‌شود، گفت: برای اولین بار در انتخابات آتی چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا، سامانه جامع انتخابات که قابلیت گزارش و ردیابی را دارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد‌مصطفی‌ نجار صبح امروز در مراسم آغاز فرایند چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه وزارت کشور در امتداد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی برای برگزاری پرشکوه و هرچه تمامتر چهارمین دوره شوراها و ریاست جمهوری را دارد، اظهار داشت: انتخابات نیز مظهر و نماد سیاسی کشور است.

وی افزود: برای اجرای انتخابات برابر ماده 45 و مواد 22 و 21 آیین‌نامه اجرایی شوراهای شهر و روستا دستور انتخابات از طریق سامانه جامع انتخابات به تمام استانداران و فرمانداران با امضای الکترونیکی اعلام کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه از امروز تمام فرمانداران و بخشداران موظفند در طی 5 روز هیئت‌های اجرایی در شهرستان خود را ایجاد کنند، یادآور شد: ثبت‌نام کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا از 26 فروردین ماه به مدت هفت روز تا تاریخ اول اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

نجار با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره نیز تسهیلات ویژه‌ای برای اولین و برای جلوگیری از اتلاف وقت مجریان و کاندیداها در نظر گرفته‌ایم، گفت: داوطلبان و کاندیداهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا می‌توانند برای پیش‌ثبت‌نام به دفاتر پیشخوان دولت بروند تا کد رهگیری بگیرند.

وی افزود: کاندیداها می‌توانند پس از پیش ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان که 15 هزار دفاتر رسمی فعال هستند، می‌توانند ثبت‌نام نهایی خود را در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام دهند.

وزیر کشور تأکید کرد: در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار از سامانه جامع انتخابات که قابلیت گزارش‌گیری و ردیابی را خواهد داشت، استفاده شده است.

نجار افزود: تمام مسئولان ذیربط می‌توانند با امضای دیجیتالی از طریق کارت‌های هوشمند ملی که در اختیارشان قرار داده شده تمام اسناد و مدارک و اخبار را از طریق این سامانه پیگیری و بررسی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه برای تأیید مدارک دانشگاهی کاندیداها تدابیر خاصی اندیشیده شده است، عنوان کرد: بر اساس توافقاتی که با وزارت علوم انجام شده، تمام مدارک دانشگاهی کاندیداها از طریق همین سامانه جامع در ارتباط با وزارت علوم مورد استعلام قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پس از آغاز انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد 207 هزار و 587 نفر به عنوان منتخبین شوراها و علی‌البدل خواهند بود و همچنین در این راستا 421 هیئت اجرایی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وزیر کشور ‌در پایان در مورد زلزله اخیر در استان بوشهر گفت: تمام مقدمات کار برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان از روز گذشته فراهم شده است و اکنون پس از این برنامه برای سرکشی به این استان خواهم رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد