شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده
شهدای میگون

شهدای میگون

تجربه دیروز. استفاده امروز . و امید به آینده

برگزاری یادواره حماسه 23 آذر شهرک سعدی شیراز در سال 1357

     قرار است امشب بعد از نماز مغرب و عشا به مناسبت سالگرد حماسه 23 آذر مردم شهرک سعدی در سال 1357 که طی آن تعدادی از مردم معترض به رژیم شاهنشاهی و عمال آن توسط بهائیان به شهادت رسیدند، مراسمی با حضور حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم شریف استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولویت آستان احمدی و محمدی (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع برگزار گردد.

     در سال گذشته هم مراسم 23 آذر در  مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان به نسبت کم بودند و همچنین در مراسم یک نفر از اهالی دائماً معترض بود. البته اعتراض ایشان به خاطر نامگزاری مراسم بود که در آن قید شده بود ستاد مبارزه با بهائیت در شهرک سعدی . ایشان اعتقاد داشتند که در شهرک سعدی بهائیت وجود ندارد و این اطلاعیه به همه می فهمانَد، که هنوز هم در شهرک بهائیان وجود دارند و به همین دلیل باید مبارزه کرد. و این برای مردم سعدی خوب نیست. به همین دلیل امسال شعار ستاد مبارزه با بهائیت وجود نداشت و شعار حماسه 23 آذر جایگزین شد.  البته ایشان که از دوستان صمیمی و نزدیک این حقیر هم هستند نمی دانند که تفکر بهائیت و همچنین افراد بهائیت نه تنها در سعدی، بلکه در شیراز هم ریشه کن نشده است.

     در 23 آذر ماه 57 تعداد 12 نفر مرد از مسلمانان و 1 نفر زن از بهائی توسط یک نفر بهائی به نام صفات الله به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند. اگر چه در سایت ها، کتاب ها و جراید هم در باب این قضیه زیاد صحبت شد و بحث پیرامون این قضیه زیاد است و در این مقال نمی گنجد. فقط من باب این که یادی از شهدا کرده باشیم، این روز را پاس می داریم، فراموش نمی کنیم. واقعاً فراموش کار نیستیم و نخواهیم بود. مردم شیراز، استان فارس و ایران باید بدانند که این روز باید در تاریخ زنده نگاه داشته شود. اگر چه به لحاظ این که مردم بومی سعدی با صفات الله فهندژ (عامل جنایت) پیوند نسبی و سببی دارند، به همین دلیل در باب این مقوله زیاد مایل به صحبت نیستند. 

                                          

                                                            یاد همه ی شهدای راه حق و حقیقت  

                                                     به ویژه شهدای 23 آذر شهرک سعدی شیراز  

                                                                                گرامی باد.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرهنگ چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 19:18

شما نباید به حرف اون آقا گوش میدادید همون مبارزه با بهائیت بهتر بود

بهزاد سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 19:25

".. .نمی دانند که تفکر بهائیت و همچنین افراد بهائیت نه تنها در سعدی، بلکه در شیراز هم ریشه کن نشده است."
جدی چه جالب! اعتراف خوبی است.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد